אבחון לבני וריטלין

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

01/10/2007 | 11:01 | מאת: יעל

שלום, בני בן ה-15 ניגש לאבחון לקויות למידה לא מזמן, ונטל ריטלין לפני האבחון. באבחון נכתב שהוא לא היה תזזיתי או חסר שקט, אבל שקצב העבודה שלו איטי בכל המטלות כמעט- גם אלה המילוליות וגם אלה שאינן מילולית. הייתי רוצה לדעת האם הריטלין אמור היה "לסדר" את האיטיות הזו, או אולי להיפך- שהריטלין עשוי להיות הגורם לאיטיות. האם ADHD יכולה להיות סיבה לאיטיות? (הוא איטי למשל גם במטלות כמו שיום מהיר של אותיות- שזה משהו שכתוב שאמור להיות אוטומטי...האם נשמע לך שיש שם בעיה נוספת, חוץ מהפרעת הקשב?) תודה, יעל

לקריאה נוספת והעמקה

יעל שלום רב, קרוב לוודאי שמדובר בשילוב של לקות למידה חלקית עם קשיי קשב וריכוז וכן קשיים בפונקציות הניהוליות. על מנת להביע חוות דעת מפורטת יותר, אשמח לראות את סיכומי האבחונים באמצעות פקס או דואר אלקטרוני. [email protected] חג שמח, ד"ר מ. למפיט

06/10/2007 | 18:25 | מאת: אלמוג

יעל שלום רב, תפקוד איטי בביצוע מטלות לימודיות אינו קשור כלל לשימוש או אי שימוש בריטלין, אלא מעיד על ליקוי למידה. תפקידו של הריטלין היא שיפור איכות הביצוע. בעייה של שיום אותיות הנה בעייה פונטית לשונית עמה מתמודדים דרך הוראה מתקנת, לימוד אסטרטגיות למידה ועיבוד אבחון דידקטי או רב תחומי מסודר, על פיו נבנית תוכנית עבודה ללמידה. הדבר חשוב במיוחד בראשית כיתה י לפני הפגישה הראשונה עם בחינות הבגרות ומטלות לימודיות מורכבות נוספות. בהצלחה אלמוג

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה