בעיות משמעת בבית הספר
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
אני אמא לילד בן שמונה שתמיד היה קצת יותר שובב מכולם ,ילד מלא שמחת חיים ואפילו הוא מגדיר את עצמו "אוהב אקשן".לאחרונה בבית הספר הוא מרבה לריב עם ילד מאוד שובב מכיתתו,יש לציין שהילד הזה הושאה מספר פעמים מבי"הס,אך לא רק זו הבעיה ,בני לא מקבל מרות מגדולים ממנו ,המורה צריכה לבקש ממנו מספר רב של פעמים להוציא חוברת לדוגמא...אם הוא נתקל לסיטואציה של ויכוח בזמן ההפסקה עם חבר ,הוא עושה דווקא למורות ומכריז שהוא לא נכנס לשיעור ,למרות שהובטח שבגמר השיעור הנושא יטופל.הוא נשלח מספר פעמים למנהלת ,דבר שלא ממש הרתיע אותו ,כל ניסיון לשפר את התנהגותו לא ממש מצליח ,ניסיתי המון שיחות ,עונשים,דף עיצוב התנהגות ,מדבקות חייכנים כל זה עובד בידיוק יום או יומיים .שאלץי מאיפה מתחילים??.יש לציין שהמורה אומרת שהוא עובד מאוד יפה ,ציוניו טובים ביחס לגילו.שוב מאיפה להתחיל?
אורית שלום רב, הצעד הראשון הינו הערכה בידי רופא מומחה בתחום התפתחות הילד. תפקידו של המומחה יהיה לבצע הערכה רחבה, רב-תחומית, הן בתחום ההתנהגותי, הן בתחום הריכוז, הן בתחום הרגש. בעקבות זאת תקבלו הכוונה לגבי המשך ההתמודדות עם התנהגותו החריגה. מאחל לכם הצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט [email protected]
זהו מקרה מיני רבים שטופל הבן שלי הוא בן 7, עלה לכיתה א. התזונה שלו מכילה בפרט פירות וירקות. שיער ראשו מאוד דליל. בהתחלה לא היו שום בעיות, הכל היה בסדר גמור. הבאלגן התחיל, לאחר חופשת סוכות. התחיל להעיף מחברות בכיתה, לברוח מהכיתה ללא רשות, להרביץ. ניסינו לשוחח איתו, אולם כלום לא עזר. המצב רק הלך והחמיר. התחיל לקלל ולהתחצף למורה, להרביץ לילדים אחרים, לברוח ולהתחבא למורה, היו לו התפרצויות זעם בלתי נשלטות-ממש התנהגות מצ'ואיסטית. בדיוק התחלנו להשתמש באדווקטורים, אז עדיין לא היה, שום הבדל בהתנהגות. נקראנו לשיחה עם הצוות החינוכי-יועצת, מחנכת, ומנהלת בתחילת חודש 21. ונאמר לנו, שהמצב לא יכול, להמשך כך. ההליך הרגיל-הומלץ לפנות לאבחון ולייעוץ נוירולוגי. בהתייעצות עם רחל, הוצעו מספר אפשרויות: לרשום אותו לחוג-שבו הוא יוציא אנרגיה, וגם ידע לקבל מרות. כיום רשום בחוג כדורסל, ומאוד ממושמע למאמנת. : בנוסף הוכנה לו תמצית לאיזון רגשי, ולהצבת גבולות שכללה ג'ספר, סלסטיט, כסף, אמטיסט, הרקימר, הורייזנס, רימון ולאפיס. ובנוסף המשכנו כמובן באדווקטורים: היפותלמוס, היפופיזה, אדרנל, ובלוטת התריס. וכיום לאחר 3 חודשים, בכיתה הוא בסדר גמור. רגוע, מכין שיעורים, ולהגדרת המורה ממש ילד חדש. אפילו המורה שואלת מה עשינו לו. זה פשוט שינוי מדהים. ללא תרופות או אבחונים. וזו ההזדמנות, להגיד גם תודה רבה למטפלים בו