שאלה לרופא מאמא מאוד מבולבלת וחסרת אונים.
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום לך, בני בן 10 , שהיה בן 3 ימים נדבק בדלקת קרום המוח ותודה לאל עבר את הכל בשלום,עברנו בדיקות שמיעה ועוד צילומי הדמיה שונים עד גיל שנה, התוצאות הראו שהכל תקין. עד גיל 5 בני ביקר במכון להתפתחות הילד ועבר גם איבחון פסכולגי לסיום טיפול וביקור לתקופה של 5 שנים. האיבחון לא הראה על קשיים והדיעו לי שסיימנו את הביקורים. בשלב מאוחר התחלנו בטיפול פרטי אצל מרפא בעיסוק וגם שם לאחר שנה היא לא ראתה לנכון להמשיך מאחר והכל בסדר מלבד הגרפומוטורי שיש לפנות למי שעוסק בזה. עד לפני שנה הכל היה בסדר ומעולם לא קיבלתי זימון לשיחה עם צוות בית הספר, מתחילת השנה קיבלתי תיאור על התנהגות של בני כאילו מדברים על ילד אחר ולדרישת המורה עלי לקחת את בני לניורולוג ילדים על מנת לאבחן האם בני לוקה בadhd ולקבל טיפול תורפתי.דבר שאני המומה ממנו. יש לנו השבוע איבחון פסיכודידקטי ואיבחון לקשב וריכוז. אני מנסה להגיע לניורולוג אך לצערי באזור מגורים שלי (אילת) מגיע רופא אחת לחוד והמקום הפנוי הוא לחודש מארס. אני יודעת שבני אינו לוקה בADHD כגננת לחינוך מיוחד. אני מאוד מבולבלת מה לעשות? האיבחונים לא יכולים להראות לי אם יש ליקוי המצריך מעורבות תרופתית, איך מגיעים לניורולוג ילדים באזור הערבה והנגב? האם יש בכלל טעם לבזבז כל כך הרבה כסף לאיבחונים או שאפשר לגשת ישירות לרופא? הבילבול הוא האם יכול להיות התפרצות פתאומית של ADHD? שידוע לי שזה מולד. אני חסרת אונים במיוחד לאור המצב שבני קיב ל את התואר המפוקפק של ילד בעייתי בבית הספר. בכל מילה של בקשה. אנא יעצי לי. תודה הדס
הדס שלום רב, למעשה, בפניתך התבלבלו מספר נושאים. אם לילד יש קושי בתחום יכולות הלמידה - עליו לבצע אבחון דידקטי. אם יש לו קושי בתחום הריכוז - עליו לבצע אבחון קשב וריכוז. אם יש לו בעייה התנהגותית - יש לבצע אבחון ריגשי. השלב הראשון הינו למקד מה בדיוק קורה בכיתה, איזה סוג של קשיים יש לילד. במקביל, להגדיר מה קורה בעת הכנת שיעורי בית, חוגים, מורה פרטית, וכו'. אם תוכלי לענות בצורה ממוקדת על שאלות אלו, אשמח לייעץ לך כיצד להמשיך, מה לעשות ומה לא לעשות. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט
תודה על התשובה, אכן הכל היה מבולבל, אין לבני קושי בלמידה, וזה על סמך מבדק דידקטי שערכנו לפני חצי שנה(איבחון טובה) יש לא זיכרון נהדר. לדברי המורה בני אינו מאורגן ונוהג תמיד להתעסק עם חפצים אחרים בשיעור, מרבה להתנתק אך אם שואלים אותו שאלות הקשורות לנושא הנלמד יכול לענות בצורה נהדרת ועיניינית, נמנע מלכתוב ולהעתיק מהלוח,כתב ידו אינו משביעה את רצון המורים (כתב ידו לפעמים קטן ולפעמים גדול מאוד,נוהג להתלונן על עייפות בזמן כתיבה, אך הכל מצב של כתיבה הוא מבין את כתב ידו.), מרבה להיכנס לתסכול ומתפרץ. בשיעורים פרטים אותם בני לוקח באנגלית וחשבון חוות דעת שונה לגמרי. ילד מבין ומתקדם מעבר לנלמד בכיתה. בחוגים מאוד מקובל מתמיד ומגיע מוכן (לבני יש חוגים טניס שדה פעמיים בשבוע, וטריטליון- (רכיבה על אופניים,ריצת שדה ושחיה) פעמיים בשבוע ) בכל החוגים הוא יחד עם קבוצה גדולה ולא פרטני. בני מנסה להתחמק מהכנת שיעורי הבית אך מכין אותם בצורה עיניינית ואינו מרבה בתיאורים וניסוחים, במבחנים הוא ניגש מוכן לא מסיים את המטלה אך שמבקשים ממנו לענות בע"פ הוא מסוגל להגיע לציון מעולה. החדר של בני מסודר והוא דואג לארגן אותו כולל המגירות האישיות וארון הבגדים אשר הוא אחראי על הסדר, לבני יש בעיה חברתית, אין לו חברים בכיתה,הוא ילד שאינו מקובל בכיתה, יש לציין שבני הגיע לכיתה במחצית השניה של שנה שעברה שבכיתה כבר הייתה מגובשת. בכיתה בני מנסה להיות ליצן החצר על מנת להיות בתוך החברה אך מלבד התנהגות שלילית כלפיו כמו אלימות או העלבות אין לו חברים. בני עם דימוי עצמי נמוך בגלל עודף משקל ולצערי חברת הילדים לא קיבלה אותו גם היום שהוא ירד יפה עדיין נשאר עם דימוי עצמי נמוך. בני מנסה למשוך תשומת לב בכל דרך גם אם הוא נשרט מקוץ מייד הוא יוצר סביב זה אפשרות לניתוח מעקפים, יש לו נטייה להגזמה על מנת לקבל תשומת לב מהסובבים אותו. בבית הוא בן השני ויש לו עוד אחות בגיל הבגרות, מרבה לריב ולא פעם גם להרוס לה דברים, מתפרץ אם מתיחחסים יותר לאחותו בכך שאוהבים אותה יותר. יש לבני בעיה ואני יודעת. אך מרוב יועצים ופגישות עם פסיכולוגים שאמרו שאין לבני בעיה והוא ילד רגיל לחלוטין אני עצמי לא יודעת היכן להתמקד. אני יודעת שיש בעיה רגשית לבני ואולי גם בעיה בקשב אני בעצם לא יודעת. היום בשעה 10 יש לנו איבחון של קשב וריכוז, איבחון פסיכו דידקטי אמור להיות ביום חמישי וכאן אני די מבולבלת. אני חושבת שיש מקום לטיפול ובדיקה של רופא מומחה אבל לא יודעת להתמקד. תודה לך- הדס