האם יש צורך באבחון?

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

24/02/2008 | 09:09 | מאת: אפרת

שלום! בני בן 4.5 .פעלתן,חברותי מאוד, אוהב להיות במרכז העניינים ואקזביזיוניסט. שמעתי כמה פעמים מהמורה שלו לג'ודו שהוא לא ממש מרוכז בשיעור אלא 'עסוק בלעשות שטויות'. בדקתי עם הגננת וטוענת שאכן לפעמים מפריע במפגשים ,לא בדרך קבע, והיא לא בטוחה האם כי קשה לו להיות קשוב בקבוצה או כי הוא פשוט נהנה מהלצחיק את הילדים. ושאני יכולה לבדוק את הנושא. באחד על אחד, לטענתה,מרוכז מאוד ויכול לעבוד לזמן ממושך מאוד ומפגין יכולות מאוד גבוהות. גננת מחליפה טוענת שאצלה הוא אף פעם לא מפריע (סמכותית יותר/מאתגרת יותר) בהפעלות,בימי הולדת למשל,יכול לשבת ללא בעיה מרותק במשך שעתיים. בבית - רואה שינוי בזכרון (לפעמים שוכח שמות ילדים מהגן, לרוב לא זוכר מה עשו בגן באותו יום) כשיושבים איתו באחד על אחד,מקריאים סיפור או מלמדים אותו משהו (אני או האב) לעיתים מאבד ריכוז (ויתכן כי השעה מאוחרת ועייף). קשה לי לדעת האם מדובר בשעמום,מרדנות או בעיית קשב .ומכיוון שאין קונסיסטנטיות בהתנהגות אני לא בטוחה האם יש לבדוק את הנושא. אשמח מאוד להמלצה! תודה אפרת

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, ממליץ לכם להיוועץ ברופא מומחה בתחום התפתחות הילד. מומחה זה צפוי לאבחן את הילד, הן בהיבט ההתנהגותי, הן בהיבט הלימודי, הן במשימות זכרון, הן במשימות קשב וריכוז. הראייה המקצועית שלו תמיד רחבה ורב-תחומית. חשוב לזכור כי, בעיות מהסוגים המתוארים לעיל מסתדרות בקלות-יחסית בגיל הנוכחי. לא כך, אם ממתינים לתקופת ביה"ס. אנא כתבו לי בדואר-אלקטרוני היכן אתם גרים, ואני אשיב לכם המלצה לאבחון איכותי בקרבת מקום מגוריכם: [email protected] במידה וקיימות שאלות נוספות, אנא אל תהססו לפנות, בברכה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה