קושי גרפו-מוטורי
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
לד"ר למפיט, שלום רב! אשמח לעזרתך בנושא הבא; אני בן 19, ואובחנתי בילדותי כבעל הפרעת קשב וריכוז (נוטל Ritalin 20 mg SR בזמן למידה). כשקראתי לאחרונה את האבחון הפסיכו-דידאקטי שעברתי לפני כשנתיים, שמתי לב למשפט "קיים קושי גרפו-מוטורי", ותהיתי אם קושי זה הוא הגורם למספר בעיות שאני נתקל בהן. יש לציין, כי כתב ידי מאד לא ברור, ואני נדרש להתאמץ בכדי לכתוב טקסט ברור וקריא. אני מתקשה לסרטט קווים ישרים (למשל, תחת כותרות) ולהקפיד על שורות טקסט ישרות, וכן מבצע מחיקות רבות בדף. בנוסף, אני אוחז את כלי הכתיבה באופן נוקשה, באופן כמעט בלתי-רצוני (כלומר, אין לי אפשרות להרפות מרצוני את האחיזה הנוקשה לאורך זמן). לכן, שאלותיי הן - (1) פעמים רבות, כאשר אני פותר תרגילים במתמטיקה (במסגרת בחינות בגרות חוזרות וכו'), אני מגיע ל"מבוי סתום" (משוואה לא פתירה וכו'), ומגלה שסיבת הדבר - בסה"כ טעות העתקה "קטנה" שארעה במהלך פתרון התרגיל, שפשוט שיבשה את כולו והביאה לתוצאה סופית שגויה. כל זאת, כאמור, בגלל טעות העתקה, כגון כתיבת "פלוס" במקום "מינוס", השמטת פרמטר וכו'. יש לציין, שבעיה זו חוזרת שוב ושוב, וגורמת לי במידה מסויימת לייאוש וחוסר רצון להמשיך בלמידה, שהרי אני *בקיא* בחומר הלמידה - אבל נעצר כל פעם בגלל טעויות "טכניות" ותו לא. לכן, שאלתי היא, האם ייתכן קשר בין הבעיה שתיארתי ובין הקושי הגרפו-מוטורי? (2) האם קיימת דרך לטפל בקושי גרפו-מוטורי? תודה רבה על עזרתך ועל תשומת הלב, ערן
ערן יפה "שעליתה"על הקשיים שלך לבד ובאקראי מה שהמאבחן היה אמור לעשות מייד עם קבלת תשובות האיבחון אך טוב מאוחר מאשר אף פעם. בהחטל אפשר לטפל בקושיים שלך ע"י מודעות הגוף ,והרפיות. שגורמות לגוף להגיב אחרת, כמובן כל קושי בפני עצמו ומאיפה נובע . בהצלחה כוכי
ערן שלום רב, החלפת + מול - איננה בהכרח קושי גראפומוטורי. כתיבה מאומצת ומעייפת כן קשורה בנושא הגראפומוטורי. קרוב לוודאי שלך, כמו לסטודנטים נוספים בגילך, חסרים כלי למידה מסויימים. קיימת אפשרות לטפל בנושא הגראפומוטורי, וגם בקשיים אחרים (אם קיימים כאלו...). הכל עניין של אבחון נכון ותכנון של טיפול/אימון מותאם אישית לקשיים שעלו באבחון. במידה ויש לך שאלות נוספות, אל תהסס לפנות. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט