הפרעת משמעת
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום. לבני יש לקוי למידה קל ולאחרונה הוא מנצל את חולשתו של המורה לחשבון ומפריע בכיתה ז"א מדבר עם חבריו במהלך השעור . המורה הזהיר אותו מספר פעמים ואף קרב אותו לשורה ראשונה וזה לא עזר . אנו ההורים שוחחנו איתו והייתה רגיעה לזמן מה והסיפור חוזר. המורה הטיל עליו כתוצאה ממספר פעמים שהוא הפריע עבודת בית נוספת בחשבון כעונש להפרעות והילד לא יידע אותנו וגם לא הכין את העבודות . אנו ההורים מבינים שזו בעיית גבולות שכנראה אנחנו לא מצליחים להציב אותם או לעמוד בהם בגלל ההקלות וההבנה שיש לו בלמידה ולא רוצים להוסיף שמן . אני שואל כיצד לפעול : 1. האם להגביר את הגבולות בענישה בשטחים כגון שימוש באינטרנט ומשחקי מחשב או צפייה בטלווזיה נושאים שברוב היום הילד מתעסק בהם . 2. לקרוא לילד לסדר ולהתעלם מבעיית קשי הלימוד שיש לו כי זו בעיית משמעת ולא לימודית (ס"ה הילד מבחינת חשבון ברמה טובה נמצא בהקבצה 4 ). 3. הילד מנצל את חולשתנו בכך שאנחנו לא מענישים אותו ומאיים שבאם נסגור לו את המחשב הוא לא ילמד או יעשה שעורי בית . מה המלצתך הנקודתית בהפרעת משמעת זו וכיצד לפעול לדעתך . תודה גל
גל שלום רב, אכן, עושה רושם שהילד מנצל את חולשתכם, ואף מעיז לאיים בכך ש"יעניש" אתכם. לצערי יש בביתכם היפוך של סמכויות, ויש לתקן זאת מייד, בכל הכלים העומדים לרשותכם, ללא היסוס וללא דיחוי. אני מאמין שהדבר בא לידי ביטוי גם בהקשרים אחרים, ולא רק בלמידה. לכן: א. נראה לי כי אתם זקוקים להדרה הורית סדירה. זיכרו שככל ילד גדל, בעיות המשמעת מחמירות - חלילה - אם ההורים לא נוטלים לידיהם את מלוא הסמכות ומלוא הנוכחות. ב. בטווח המיידי הפעילו את סמכותכם ואת המשמעת המתבקשת. משחקי המחשב והטלויזיה יהו תמורה להתנהגות טובה, לאחר שהילד יביא כל יום הערכה חיובית בכתב מביה"ס. על כל חריגה שלו תהייה תגובה מיידית, ולא רק בתחום המחשב. בהדרכה מתאימה תוכלו לקבל רעיונות נוספים, אשר מכבדים את הילד אך גם מעמידים אותו במקומו. חג אביב שמח, ד"ר מ. למפיט