הילדה לא מפנימה חוקים
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
יש לי ילדה בת 5, סופר חריפה ואיטיליגנטית, ללא בעיות ריכוז, שכבר יודעת פחות או יותר לקרוא אפילו. עם זאת, היא לא רוצה לשבת עם הילדים בגן בריכוז (צריך לשחד אותה בשביל שתסכים) והיא מנסה לברוח מהגן מדיי פעם וגם למבוגרים אחרים שמשגיחים עליה. הילדה טוענת שילדים אחרים בגן מקניטים אותה וקוראים לה בשמות, אבל בשיחה עם הגננת היא טוענת כי לא ראתה שום הקנטה לפני שהילדה נמלטה. גם בחוג התעמלות היא לא תמיד משתפת פעולה, מוציאה עצמה מן הקבוצה והולכת לענייניה בצד, בצורה שמפריעה למהלך התקין של החוג. בבית הילדה כל הזמן בודקת גבולות, ואנו נאלצים לרסן אותה באופן רציף, ולשלוח אותה להירגע בחדרה. מעבר לכך הילדה ילדה מאושרת, מקובלת על חברים, מארחת ומתארחת. הגננות מכריזות על כך שהן כבר מיואשות מהילדה, ואנו מאד מודאגים מסיכוייה של הילדה להשתלב במסגרת בית הספר בשנה הבאה. האם לדעתך הגברת צריכה טיפול? תרופות הרגעה? (ההורים כבר צריכים) איך ניתן לשפר את המצב?
מאיר שלום וברכה, לא מסובך. עדיין אל תרוץ לבית המרקחת.... :) ילדים נבונים, בעיקר הבכורים, דורשים גבולות והכוונה קבועה. כדי לתת זאת לילדה, ההורים זקוקים ללווי צמוד והדרכה מקצועית. לכן, נראה לי נכון שאתם ההורים תקבלו הדרכה פרטנית, שניכם ביחד, לגבי ההתייחסות למתוקה שלכם. אם מתאפשר, חשוב גם שהצוות בגן יקבל הדרכה מקבילה, כדי שתהייה אחידות בגישה אליה. בנפרד מכל האמור לעיל, לילדים מחוננים יש לעיתים קרובות מוסחות או הפרעת קשב וריכוז. אינני מתכוון להכליל ולומר שזה קורה תמיד, חס ושלום. אבל זה יכול לקרות כי לילדים המחוננים יש שפע רעיונות, הם מוצפים ומוסחים, תמיד צמאים לדעת עוד, מבינים מהר ומחפשים מזון אינטלקטואלי נוסף ומיידי...וכו'... לכן נראה לי נכון לבצע לילדונת שלכם אבחון אובייקטיבי, מותאם-גיל, בנושא הקשב והריכוז. נשמח לשמוע על התקדמותכם, מאחל לכם הצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט [email protected]