פטפטת=עודף קשב?
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
בננו הצעיר בכתה ד,. ילד מוכשר, חברותי,יצירתי, בעל תפיסה מהירה ויכולת ורבלית גבוהה מאוד. המורות מתלוננות שהוא לא מפסיק לדבר בשיעורים, הוא הועבר ממקום למקום ומקבל הערות כל הזמן. הוא מודע לפטפוט שמפריע לאחרים ולמורה, אך טוען בתוקף שהמורות חוזרות כמה וכמה פעמים על כל נושא ומשעמם לו ושהן מתלוננות עליו גם אם לא הוא דיבר. הצעתי לו לצייר במקום לפטפט והמורה אמרה לי שאסור... גם לי קשה לשבת ולהקשיב למסרים החוזרים על עצמם ואני צריכה תמיד לעשות בו זמנית עוד משהו ורק אז אני יכולה להקשיב ולהפנים (לכתוב, לצייר, לדבר...). כמבוגר עובדה זו מקלה עלי מאוד בפגישות מרובות משתתפים שבהן אני "אוספת" מידע מכל הכיוונים ומסוגלת לסכם בקצרה את כל מה שנאמר. האם מדובר ב"עודף קשב"? האם זו הפרעה שניתן לטפל בה? האם תוכל להציע רעיונות יצירתיים למורה כיצד להתמודד עם ילד כזה מבלי לדכא את יכולתו המילולית? אודה מאוד על עצתך אמא של
שלום רב, מדבריך ניתן להסיק כי בנך מוסח מאחר והינו משתעמם. ייתכן - בנוסף - שיש לו רמה מסויימת של קשיי ריכוז מלווים בדברנות יתר. שווה וחשוב לבדוק נקודה זו. לגבי המורה: מפתיע מאוד שאיננה יודעת לתעל לכוון חיובי את תבונתו של הילד. מאחר וכך, עליכם לעזור לה בנושא זה. לאחר שהילד יאובחן על-ידי מומחה בתחום הריכוז, יהיה עליכם לקבל מסמך עבור המורה, ובו הנחיות למורה שיעזרו לה להבין את הילד, לנצל לטובה את כשרונו, ולהפסיק להעיר לו. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט