פתרון תעלומה
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום ד"ר למפייט, אולי אתה תוכל לעזור לי בפיענוח יחסי סיבה- תוצאה שקשור בשיקוי הקסמים הנקרא בשמו הפרוזאי- ריטלין. מוכרחה להעתיר קודם שבחים עליו שבזכותו יכולת הקליטה שלי של חומר הלימוד במצב פסיבי קולטני עלתה באופן פלאי- כך שציון 95 למשל באוניברסיטה- נחשב כבר לציון נמוך... מה שקורה לי בנוסף לחשיבה המחודדת בעלת אסוציאציות רבות וקישורים לידע קודם ואינטגרציה היא גם תחושת אופוריה והתרגשות גדולה כלפי כל רעיון, נושא מגע חברתי. הדבר משפר את כישורי החברתיים באופן קיצוני- היכולת שלי להתארגן בתוך סיטואציות חדשות ולפענח כל גירוי אקראי עולה באופן משמעותי. אני חייבת לומר שיש בזה גם משהו מפחיד על גבול המאניה למרות שאני בבוחן מציאות מלא כי ההתרגשות הזו עולה על גדותיה אולי בגלל שאני גם אדם דכאוני ולא מספיק תרגל תחושות אלו בעבר. במצבים אלה נדמה לי שאני כל יכולה, שלכל בעיה יש פתרון ואני קולעת באמת בדיוק במטרה, אני זריזה תזזיתית, יצירתית ויעילה להחריד ויש לי קסם אישי שקשה לעמוד בפניו. התחושה היא של גאונות שיוצרת פערים מאוד גדולים ביני ובין הסביבה. שאלתי בעצם אם לא מדובר ביכולת מוחית מוגברת כתוצאה מהאופוריה. הרי ידוע שבמצבים מאניים היכולת היצירתית ומהירות המחשבה גוברת. במצבים אופורים אחרים שלי ללא נטילת התרופה התוצאות והיכולות די דומות רק ללא ההתרגשות המעיקה והדי חרדתית. מה עושים? לוקחים, מפסיקים... (לוקחת 10 מ"ג קצר טווח) האם בעצם אני תחת השפעה של סם מצברוח ותו לא? תודה
שלום רב, בוודאי ממשיכים ליטול את התרופה ולהצליח. את בהשפעה של חומר שמאפשר לך לגלות את הפוטנציאל החיובי הגלום בך. המשיכי להנות ולהצליח, בכבוד, ד"ר מ. למפיט