מייל המשך לגבי ריטלין ילדה בת 7,מסלול אבחון.
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
?, ד"ר למפיט שלום רב, מודה על תשובתך.להלן מסלול האבחון:מגיל 5,גן טרום חובה נצפו בגן קשיים בקשב ובמיומנויות מוטוריות שונות,רופאת משפחה,אבחון מרפאה בעיסוק,בדיקת נוירולוג התפתחותי,טיפול שנתיים אצל מרפאה בעיסוק,הידרותראפיה ,במקביל מעקב נוירולוגי,דיווחי גננת חובה,תצפיות פסיכולוגית חינוכית מהשפ"ח וכן איבחון פסיכודידקטי במהלך גן חובה:נראו קשיים גרפו מוטוריים,התארגנות,טווח קשב וריכוז קצרים,אימפולסיביות וכו'לאחר לבטים וביקור נוסף אצל הנוירולוג,הוחלט לעלות לכיתהא'.הנוירולוג תמך שאכן קיימים קשיים אובייקטיביים המצביעים על הפרעת קשב וריכוז,אך אלו קשיי רקע והילדה נבונה ויש להעלותה.הומלץ גם טיפול ריגשי שנמשך עד היום. במהלך כיתה א' היה קשר רציף עם המחנכת שדיווחה על קשיים בקשב,חוסר שקט מוטורי ומוסחות גבוהה,וכן נתקים.על רקע זה החלו קשיים גם בקריאה ובחשבון. לאור התמיכה ,בתי הצליחה לסיים את כיתה א' ברמה סבירה.לקראת סיום א' חזרנו להערכה מחודשת לנוירולוג. מלאנו שאלוני קונורס:מורה והורים,הנוירולוג בדק את בתי,נשלחנו לבדיקת TOVA שהראתה שיפור בביצועים עם הריטלין וכן בצענו בדיקת E/E/G לשלילת נתקים על רקע נוירולוגי אחר. בסיום התהליך של שנתיים מעקב נוירולוגי .הרופא החליט על מתן חצי כדור ריטלין על מנת לאפשר לה חווית הצלחה ולממש את יכולותיה.(אבחון:ADHD) כפי שכתבתי,ברור לי שזב יעזור לבתי ללמוד,לחוש מצליחה ומסוגלת,אך האם זהו הפיתרון הכי טוב עבורה? בעיקר כשמדובר בילדה כל כך צעירה ,ומלאת שמחת חיים וחיוניות? מהם ההשלכות לשימוש לאורך שנים בתרופה.ישנם מחקרי אורך? מצפה לתשובתך. במקרה הצורך לפגישת ייעוץ. היליה,האם המודאגת.
היליה שלום רב, ראשית - כל הכבוד על ההשקעה הרבה בבתכם. באמת ראוי להערכה רבה. לעצם שאלתך - אני סבור שטיפול ללא תרופות עדיף בגיל זה, מאחר וילדים גילאי בית-הספר היסודי מתאימים מאוד לרכוש כלי למידה, אסטרטגיות וכן יכולות ריכוז, באמצעות תהליכים בונים דוגמת נוירופידבק והעשרה אינסטרומנטאלית. לאחר שרכשו את ההרגלים - אינם זקוקים לתרופות. במידה והנכם מעוניינים בפרטים על מקום מומלץ לאימון רלוונטי לבתכם, נא צרו עימי קשר באמצעות דואר אלקטרוני: [email protected] בכבוד, ד"ר מ. למפיט מוסמך משרד הבריאות - אבחון וטיפול בקשב וריכוז