ילדים מאומצים
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
יש לי ילד מאומץ מחו"ל. הגיע לארץ בגיל2.5 והיום הוא כמעט בן 4. הוא מתפקד יפה מאוד בבית. ילד שובב שאוהב בעיקר לקפוץ, אך בגן הוא משחק ומדבר ברור ויפה עם החברים אך עם הסייעות והגננות הוא נסגר, לא מקשיב , מפריע במפגש ולכן גם לא יודע לענות על שאלות. הוא לא מכיר\מבין הרבה מילים פשוטות ויומיומיות כמו בכוונה או בלי כוונה, אמת ושקר, שלט, עצלן וכו' וצריך כל דבר להסביר, במיוחד אם הוא לא בשימוש יומיומי . בבית זו לא בעיה כמובן כי אנחנו עובדים איתו המון, הוא צבר ידע עצום אך הוא לא בא לביטוי בגן. הגננת מנסה להוביל אותי להתפתחות הילד אך לפי דעתי אין צורך בכך, ויש צורך בשינוי הגישה שלה כלפיו,נראה שהיא מנסה להיפטר מאחריות. הוא בגן פרטי טרום חובה במיוחד בשל היחס הפרטני. הוא ילד חם,חברותי, חריף ותופס די מהר. ניסיתי לענות על השאלון ועולה ממנו שאין לילד בעית קשב. מה דעתך, האם יש צורך להתייחס אליו כשונה מאחרים, האם להמשיך לעבוד בבית ולא להתייחס למה שקורה בגן?
חיים שלום רב, עיקר החינוך והלמידה של הילדים, בכל הגילאים, בידי ההורים - לא הגננת, לא המורה. בעיקר בידי ההורים. נראה לי שאתם - ההורים - זקוקים להכוונה-הדרכה-לווי אישי. תהליך זה יקנה לכם כלים בריאים לחינוכו והכוונתו של בנכם, והתוצאות החיוביות יגיעו מהר מאוד. (נ.ב. נושא האימוץ מוכר לי היטב, גם במישור האישי...). חג שמח, ד"ר מ. למפיט