שאלה
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
בוקר טוב, הבן שלי בן 6.5, בכיתה א'. אני שמה לב שההתאקלמות בביה"ס עדיין קשה לו, הוא עדיין חושב במושגי גן, משחקים, הפסקות ובעיקר מפטפט בכיתה. כמובן, שהמורה עידכנה אותי בכתב על התנהגותו ובשיחה הראשונה שהיתה לי איתה (לפני כשבועיים) טלפונית, היא מסרה לי שהיא חושבת שיש לו בעיית ריכוז/קשב. היא כמובן ציינה שמבחינה לימודית הוא בסדר גמור. הוא ילד יצירתי מאוד, פיקח וחברותי ביותר. הבעיה היא בלשבת להתרכז לאורך שעתיים רצוף , להספיק להעתיק הכל מהלוח (כשיש צלצול הוא ממהר להפסקה), והפטפטת..... אני לא מתעלמת מהעובדה שהוא אולי צריך אבחון......, אבל נראה לי שזה עדיין מוקדם, ויש עוד דרכים להתמודד טרם הקיטלוג - שלילד יש בעיה. האם אני צודקת? האם אתה ממליץ לאבחן את הילד כבר עכשיו?
שלום רב, אם קיים קושי כלשהו, נכון מאוד לפתור אותה מוקדם, לפני שנוצרת תדמית שלילית, לפני שנוצרת דחייה, לפני שנוצרת פגיעה בדימוי העצמי, לפני שנוצרת בעייה אמיתית. לאבחן ילד ולטפל בו (לא אמרתי תרופות !!!!) אין בך קיטלוג, אלא מניעה של התדרדרות לקיטלוג. ניתן לעשות זאת בצורה דיסקרטית, בלי לשתף את המקטלגים למיניהם, והילד רק ירוויח מכך. בהצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט מוסמך משרד הבריאות - אבחון וטיפול בקשב וריכוז