בן 5.5 - בעיות התנהגותיות

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

17/12/2009 | 21:00 | מאת: יריב

שלום לך, אח לבת 3.5 ובן 7 חודשים מגיל שנתיים נשך עד גיל שלוש + לאחר ייעוץ אצל מאבחנת התפתחותית התנהגותית - אובחן כבעיה רגשית שתפטר עם הגיל והבגרות עבר איבחון במכון להתפתחות הילד בגיל 4 - לפני כשנה וחצי, בעקבות המלצת הגננת בט.ט.חובה וחשד לבעיה בויסות החושי. אובחן כבעיה רגשית. מטופל שנה שניה בתרפיה באומנות. מאז, קיים שינוי חיובי ביכולת לבטא רגשות וביכולת המילולית בכלל. התחיל גן חדש, חטיבה צעירה, הגננת טוענת ש'סתם' כועסים עליו ואולי זה לא בשליטתו. מאוד כוחני,לא מבין סיבה ותוצאה ויחד עם זאת סקרן, אינטילגנטי, ורבלי ומאוד רגיש. משתתף בחוג אומנויות לחימה מתחילת השנה והיום לאור מהלך מסוכן שעשה - בעט באחד הילדים בבטן מתוך כוונה לפגוע בו, בלי סיבה נראית לעין והשתולל בצורה בלתי רגילה שהפריעה למהלך השיעור, נאלץ המדריך לבטל את השתתפותו בחוג לאלתר! יש לציין שבקיץ שעבר איבד את סבא, היה לו קשר הדוק וקרוב מאוד וכן, שנראה שיש לו קושי רב במעברים ובקבלת מרות ממבוגרים. מתלבטים מה לעשות כעת, נשמח לשמוע את דעתך, ההורים המודאגים

לקריאה נוספת והעמקה
19/12/2009 | 18:53 | מאת: אמא לילד עם תסמונת אספרגר...

תבדוק אפשרות נוספת, כי זה מזכיר לי את בני...קרא חומר באינטרנט ותראה עם זה מתאים לבנך...- אספרגר

יריב שלום רב, תודה על השאלה המפורטת. ברור לכולנו כי, התפתחותם הקוגניטיבית, החברתית, והרגשית, הינם תהליכים דינאמיים המחייבים הערכה מחודשת במרווחי-זמן קבועים. עד כה עשיתם צעדים חשובים, וקרוב לוודאי - יעילים מאוד. ביחד עם כל מה שנעשה, עדיין קיימים קשיים. לכן, הצעד הבא הינו הערכה התפתחותית/קוגניטיבית/ריגשית/חברתית עדכנית, ובניית תכנית להמשך טיפול בהתאם לממצאים. הפורום עומד לרשותכם בכל מקרה של שאלה נוספת. בברכה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה