הפרעות קשב בן 5

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

17/01/2010 | 15:32 | מאת: mirit

בחודשים האחרונים מתלוננת הגננת של בני הבכור בן החמש על בעיות משמעת משמעותיות בגן. בני מראה חוסר שקט קבוע שבא לידי ביטוי בחוסר יכולת לשבת על הכסא בשעת מפגש, הפרעה ליתר הילדים המנסים להקשיב (מנסה להצחיק אותם או מציק להם) ורק בשעת הציור (דבר האהוב עליו במיוחד) הוא שקט ומרוכז. יש לציין כי בבית הוא מאוד רגוע ומעולם לא ראיתי אותו בהתנהגות מסוג זה. כמו כן מאוד מפותח (לדעת הגננת) מבחינה קוגניטיבית - וגם כשאר יודע יפה את התשובה לשאלה שנשאל בשעת הריכוז יאמר אותה בבדיחות הדעת תוך כדי הפרעה לשקט מסביב. יש לציין כי בבית הוא יכול מספר שעות (!) לשבת מרותק לעשיה של יצירה או כל דבר אחר. הגננת הציעה להעביר את הנושא לבדיקה ותצפית של פסיכולוגית הגן. אשמח לקבל מספר כלים מנחים על מנת לאבחן האם מדובר בהפרעת קשב הדורשת טיפול או אולי מדובר בשעמום וצורך להתמודד עם הבעיה בסה"כ עם כלים חינוכיים ... למה יש לשים לב באבחון? אני שואלת מכיוון שאינני עדה להתנהגות במהלך היום בגן ובכל זאת מעוניינת לנסות ולהבין בכוחות עצמי את שורש הבעיה לפני שרצים ושמים תוית דרמטית יותר על התנהגות בני.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, לעיתים ילדים נבונים משתעממים ואולי אף מפריעים במפגשים הקבוצתיים בגן. קשה להבין האם בנך אכן עונה להגדרה זו, או קיימת בעיית ריכוז, או בעיית התנהגות, או בעייה ריגשית. נדרשת עיין מקצועית מאוד כדי להפריד בין האפשרויות הללו. לצערי, פעמים רבות קיימות טעויות ובלבול רב בין קשיי ריכוז, לבין מוסחות על רקע שיעמום, לבין בעיות התנהגות, ולבין קשיים רגשיים. לדעתי עדיף אבחון בידיים מקצועיות אובייקטיביות ובלתי תלויות בצוות הגן. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה