טעויות הסח הדעת במתמטיקה

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

01/02/2010 | 13:43 | מאת: יולי

שלום רב ברצוני לשאול כיצד ניתן לעזור לנער בן 15 אשר כתוצאה מטעויות הסח הדעת במתמטיקה, אינו מצליח להגיע להישגים אשר יבטאו את יכולתו האמיתית. ציטוט מתוך סיכום האיבחון שעבר:"...מתפקד ברמה שכלית ממוצעת גבוהה תוך פער בין התחום המילולי הממוצע לביצועי המעולה. פער זה ופערים בין תת המבחנים ובתוכם מעידים על פוטנציאל מעולה שלא ממומש במלואו. זאת בשל פערים בידע כללי ושפתי, ליקויים ביכולת החשיבה הלא מילולית, תיפקוד בדומיננטיות מעורבת והטענה רגשית מעכבת. אלו יבואו לידי ביטוי בקריאה איטית לחומר מדעי לא מוכר, טעויות הסח הדעת בעיקר במתמטיקה ומקצועות מדעיים ואיטיות מסוימת כללית בעיבוד הנתונים הקוגנטיבי בשל תפקוד בדומיננטיות מעורבת..." כמובן שבעקבות האבחון ניתנו התאמות, אך תוספת זמן לדוגמא לא תעזור לו במקרה זה מאחר והוא אינו מסוגל לאתר את הטעויות אף על פי שתמיד בגמר המבחן הוא חוזר ובודק את עצמו. האם תוכל להמליץ על דרכים לפתרון הבעיה הספציפית במתמטיקה, והאם שיטת הנוירוביופידבק יכולה לעזור, ואם כן למי לפנות? תודה .

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, רוב הממצאים המתוארים בציטוט מתוך האבחון הפסיכודידקטי, אכן ניתנים לטיפול באמצעות נוירופידבק. כתובות ומספרי טלפון נמסרים באמצעות מייל: [email protected] בכבוד, ד"ר מ. למפיט

06/03/2010 | 01:45 | מאת: סטודנטית

טעויות הסח דעת יכולות להשתפר משמעותית ע"י אפיון השגיאות הנפוצות (החלפת פלוס במינוס, היפוך ספרות) ותרגול רב (חזרה של לפחות 100-200 פעם) על הפעולות הפשוטות בהן הוא מתקשה. כלומר, אם יש בלבול בזמן פתירת משוואה שדורשת העברת אגפים - צריך לפתור 100 משוואות הדורשות את זה. בנוסף, זה נובע הרבה פעמים מלחץ בזמן המבחן - דבר נוסף שתרגול נוסף יכול לעזור בו. כמובן, שיש צורך במורה או ההורה שיעקבו אחרי התרגול ויזהו את השגיאות הנפוצות על מנת שהנער יוכל להמנע מהן.

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה