קושי בהבעה ובכתיבה - כיתה ב'
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום אני מתגורר בבוסטון ארה"ב. בני הולך לבית הספר המקומי. בני דובר עברית ואנגלית באופן שוטף, אך מעדיף את השפה האנגלית בכל (דיבור, קריאה, כתיבה) בני קורא הרבה ונהנה לקרוא - מבחינת רמת קריאה הוא קורא עכשיו את הארי פוטר (נראה לי סביר או אפילומתקדם לגילו) בבית הספר מבקשים מילדי כיתה ב' להגיש 2 סיכומי קריאה פעמיים בשבוע (Reading log) - המטלה היא לקרוא כ 20 דקות ספר כלשהו ואז לכתוב סיכום של קטע הקריאה - הציפיה היא שהילד יכתוב בין חצי עמוד לעמוד ויכלול לא רק את סיכום הקטע אלא גם דעה אישית בני נתקל בקושי רב עם המטלה - הוא יושה ובוהה בדף, כל דבר מסיח את דעתו ואינו מסוגל לכתוב דבר. הדבר יוצר תסכולים רבים ועימותים רבים בבית. לאחר לחצים ו"איומים" הוא יכתוב שניים שלושה משפטים כדי לצאת ידי חובה. בני מצטיין במתמטיקה, וכותב ללא שגיאות כתיב (כשהוא מחליט לכתוב). מה היית ממליץ לעשות? האם מדובר בליקוי למידה חבוי? תודה דני
שלום רב, קרוב לוודאי שמדןבר בקושי בתחום הסנסו-ויזו-מוטורי. ממליץ לכם לבצע אבחון וטיפול בתחום הנ"ל. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט