יש לי תחושה שיש לבתי בת ה-14 הפרעות קשב וריכוז
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום רב, בתי בת ה-14 יש לה קשיים בעיקר בחשבון:בעיות מילוליות וטעויות "טפשיות" של חוסר תשומת לב. אם בשאלה רשום סכום של 6200 היא יכולה לרשום בסעיף א' את הסכום הנכון וסעיף ב' סכום אחר. כנ"ל לגבי סימנים +/- ועוד. גם במקצועות רבי המלל יש לה קושי בביטוי. בצענו אבחון ולא אבחנו בעיות קשב וריכוז אך המליצו על הוראה מתקנת שאינה ממש עוזרת לה. חשוב לציין, כי אני שמה לב כי כשהיא מנסה לפתור בעיה בחשבון היא לא עובדת מסודר לא בכתיבה (כמו זהוי הנתונים) ולא בחשיבה. היא ישר מנסה "לנחש" את הפתרון או לרשום איזה שהוא תרגיל. לפעמים היא יכולה לדלג על שאלות וכשאני מבקשת ממנה לחשוב קצ או שואלת אותה שאלות מנחות היא מוצאת את הפתרון. אני גם מבחינה אצלה בחוסר התמדה (היתה בחוגים רבים (בחירה שלה) כמו התעמלות קרקע, טניס,נגינה, מחול ועוד ובאף אחד מהם לא התמידה חוץ מהמחול). חשוב לציין כי היא בסה"כ ילדה שקובלת מאוד מבחינה חברתית עם המון שמחת חיים ואינה מפריעה בשיעורים. לעיתים כאשר היא מתרגזת בבית היא מתפרצת וטורקת דלתות אך לא משהו שהוא יוצא דופן בעיקר בגיל זה. עוד סימפטום ששמתי לב הוא שהיש לה קצת חרדות (לדוגמה: דואגת לנעול את דלת הכניסה בערב). הייתי רוצה לדעת האם זה אכן מצביע על הפרעת קשב וריכוז (ללא היפראקטיביות)?. אם כן, מהי העזרה המומלצת שאני יכולה לתת לה (התסכול שלנו ושלה הוא רב). בתודה מראש רוני.
שלום רב, איזה אבחון בוצע בעבר, באיזה גיל, ומה היו האבחנות ? בברכה, ד"ר מ. למפיט
שלום, האבחון שבוצע הוא אבחון דדקטי בתחילת השנה ע"י ניצן. באופן כללי הכל תקין המליצו על הוראה מתקנת,על התעלמות משגיאות כתיב באנגלית ועל הארכת זמן. לגבי שגיאות כתיב באנגלית עד היום לא היה צורך דוקא באנגלית המצב טוב (בדוברי אנגלית, למרות שאיננו דוברי אנגלית בבית, עם ציון 75). לגבי הארכת זמן, היא תמיד מסיימת את המבחנים מוקדם מדי (לסיים וללכת כך גם בשיעורי הבית). המורה בהוראה מתקנת אומרת שהיא בסדר גמור, המורה הפרטית במתמטיקה אומרת שיש לה ראש אבל צריך למקד אותה. אבל אני רואה שמשהו חוסם אותה. כפי שכתבתי, אני יושבת איתה וראה שהיא לא "מפעילה" את הראש, ישר היא אומרת לי לא יודעת ואם אני ממקדת אותה בשאלות מנחות היא מצליחה. בתוגה מראש רוני