אבחון לבן שנתיים ו 8 ?
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום רב, בני בן שנתיים ו 8 ילד מקסים חכם, התפתח מוטורית וקוגנטיבית בהתאם לגילו ואף למעלה מכך, מדבר שוטף לא נוטה להתפרצויות זעם (מדי פעם אכן מתפרץ בהתאם לגילו)... נכנס השנה לגן ומגלה בגן קשיים של השתלבות...הגננת מספרת כי קשה לו "לאסוף" את עצמו... לרכז את עצמו... לשבת בריכוז..לדעתה הוא בהילוך אחד יותר מדי גבוהה....מגלה בישנות וחוסר בטחון.. יש לציין שהוא עבר לקבוצת בוגרים ששם רוב הילדים בני 3 ו4 ...בבית אני מתארת ילד שונה לגמרי...מלא בבטחון עצמי ,אמנם קצת שובב ורץ ממקום למקום.. אך יודע להעסיק את עצמו..יכול לשבת רבע שעה עם משחק לוטו..או עיסוקים אחרים...יש הבדל עצום בין תיאור הגננת לבין הילד בבית...הגננת המליצה אבחון במכון להתפתחות הילד... כבר קבעתי תורים אבל מעניין אותי לדעת כיצד קיים פער גדול כזה והאם זה אכן מצדיק אבחון. המון תודה והמשך יום נעים, אריאל.
שלום רב, אכן ילדים מתנהלים ומתנהגים אחרת לגמרי בבית מאשר במסגרת הגן או מסגרת חינוכית אחרת. נראה לי נכון מאוד לבצע אבחון במסגרת התפתחות הילד. בהצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט
התור הראשון שנקבע במכון להתפתחות הילד הוא לנוירולוג מומחה רופא התפתחותי והשני לקלינאית תקשורת...האם לוקחים בחשבון שילדים נוטים לביישנות מסוימת ושיתוף פעולה חלקי בקרבת זרים? והאם במידה ובמכון להתפתחות הילד לא יגלו קושי מסויים בהנחה שהקושי נובע מקבוצת הגן המכילה ילדים גדולים ממנו אני יכולה להיות שקטה? האם יש הצלחה רבה בטיפול בילדים בגיל כ"כ צעיר? סליחה על ריבוי השאלות אני מודאגת... שוב תודה על עבודת הקודש והמשך יום מקסים, אריאל