איבחון מורה מחנכת לבתי
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום רב בתי בת 11 . לאחרונה פנתה אלינו המחנכת שלה בטענה שלילדה הפרעת קשב אינה מרוכזת בשיעור איטית מעט ומתקשה לעמוד בקצב המטלות... יש לציין שבבית גם אינה מן הזריזות אבל גם אינה חולמנית זוכרת בדיוק אילו משימות עליה לבצע, בעלת זיכרון טוב לדברים שמעניינים אותה (סלקטיבי מה שנקרא) משימתית ומאורגנת כשצריך.... מתקשה אמנם בחשבון (כמו רבים אחרים) אך מקבלת המון עזרה מבעלי ומביאה את היכולות שלה לידי ביטוי במבחנים. אני חוששת לקחת אותה לאיבחון (מה גם שהילדה אינה רוצה בכך),,,לא רוצה לתייג אותה וגם לא רוצה לעשות לה הקלות מיותרות אולי,,,רוצה שתדע שהיא פשוט צריכה לעבוד קשה על מנת להגיע להישגים ושלא הכל בא בקלות ,,, חושבת שחוסר ריכוז לעיתים בשיעור נובע מגיל התבגרות אותו חווה (פתקים פיטפוטים וכו') מה דעתך?
שלום רב, הדבר הנכון הוא לבצע אבחון דיסקרטי במכון פרטי, כדי שאתם ובתכם תדעו מה קורה לה בתחום זה. את תוצאות האבחון שימרו לעצמכם. אף אחד לא יתייג את הנערה, אף אחד לא יכריח אותה לקבל תרופות או הקלות, אלא רק תדעו מהי האמת, ואתם תחליטו את מי לשתף במידע, ומה לעשות עם המידע שהתקבל באבחון. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט