צריכה עזרה

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

04/09/2010 | 14:47 | מאת: נירית

שמי נירית ואני לקוית למידה.. גילו את זה אצלי מהגן.. הדבר המשמעותי ביותר שראו אצלי באבחון זה קושי בזיכרון ולקות שפתית.. כל השנים שעשו לי איבחונים לא ראו שום ממצאים של הפרעות קשב ואפילו כתבו.. לא נמצאו בעיה של הפרעות קשב.. לכן גם לא בדקתי.. ויותר מי זה אני גם לא מרגישה שיש לי הפרעות קשב.. אני לומדת 5 שעות בלי לזוז.. שום דבר לא מפריעה לי להתרכז.. ואפילו לפעמים רעש עוזר לי להתרכז.. (לפעמים) אך באיבחון האחרון הפכיודידקתי שעשיתי החליטו שיש לי הפרעות קשב.. (אשמח לכתוב לכם מה כתוב) לא לפני שאני אגיד לכם שאני נורא מבולבלת.. מכיון שיש לי חרדות טורדניות.. ואני לוקחת 3 כדורי מודל וכדור אחד של רסיטל 40 גרם.. ואם אני אקח עכשיו גם רטלין או קונצרטה זה יעשה לי עירבוב שלם של כדורים.. לכן אני מבקשת המלצה לפסיכיאטר של מכבי שמבין גם בהפרעות קשבב.. שיקרא את האיבחון ימליץ לי איזה מן המבחנים של ההפרעות קשב לעשות.. וביחד נראה אולי צריך להוריד את הכדורים.. ביינתים אשמח אם תעזרו לי להבין מה שכתוב לגבי נושא ההפרעות קשב במבחן הפכיודידקטי אז ככה: יכולת הקליטה הפסיבית של מידע מספרי בערוץ השמיעתי נמצא ברמה ממוצעת-גבוהה (צ.ש. 11 בתת-מבחן "ספרות" מתוך ה WAIS-III). יכולת הקליטה הראשונית של מידע מילולי חסר הקשר נמצאה ממוצעת (רשימת מילים REY - גירסה עברית פרופ' א וקיל). תהליך הלמידה, המבוססת על שינון, הינו איטי, תנודתי ומעט סטאסי, מלווה אסוציאציות ופרסבציות ובסופו מגיעה להישגים ברמה נמוכה נמוכה ביותר (זכרה 7,10,9,9,11 מילים, לעומת הממוצע לגילה שהינו 7.8, 11.5 13.2, 13.5 13.8 בהתאמה) נמצא קל ביכולת להסיט קשב לצורך למידת מידע חדש באופן המצביע על הפרעות קשב פרואקטיבית (רכשה 5 לעומת 7 מילים בתחילת תהליך הלמידה). יכולת השליפה לאחר הלמידה מתערבת ומסיחה נמצאה נמוכה אך תקינה ביחס להישגיה בתום תהליך הלימידה. יכולת השליפה של מידע נלמד בטווח הארוך (RECALL) נמצאה ברמה נמוכה ביותר. יכולת הזיהוי של מידע הנלמד (recogntion) נמצאה ברמה נמוכה (13 מילים), הזיכרה הסדרתית הינה ברמה נמוכה. יכולת הזכירה של מידע מילולי רב-פרטים המאורגן סביב משמעות (זכירת סיפור עפ"י WMS) נמצאה ברמה ממוצעת-גבוהה (תשעונית 6) בטווח הקצר וברמהע נמוכה (תשענית 2) בטווח הארוך (לאחר 30דקות). אובחן קושי ביכולת לפצל את קשב בערוץ החזותי.. תהליך למידה איטית סטסטי ותנדותי, נמצא קושי קל ביכולת לנייד קשב בין תכני למידה סמוכים. בטווח הארוך בולט קושי משמעותי ביכולת לשלפית מידע ולזיהוי כמו גם ליקוי בזכירה סדרתית, זכירה של מידע מילולי רק פרטים המעוגן סביב משמעות בטווח הארוך נמצא נמוכה גם היא. תודה ושנה טובה. לא הבנתי כלום ממה שזה אומר

לקריאה נוספת והעמקה

נירית שלום רב, מי שערך את האבחון חייב לשבת איתך, ולהסביר לך מהן התןצאות ומה המשמעות של התוצאות. שנה טובה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה