קשיי למידה

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

29/12/2010 | 14:27 | מאת: נילי

בני בן ה14 בכיתה ט', בשנה שעברה עבר אבחון פסיכודידקטי ונמצא אצלו בעיה בקשב שמיעתי, והמאבחנת אמרה שיש לו פוטנציאל אך אינו מממש אותו, במתמטיקה הציון שלו תמיד מעל 90 (וזה המקצוע היחידי שאני עוזרת לו בלמידה וגם הוא לא ממש מתאמץ לקבל ציון זה) אך בשאר המקצועות המצב אינו כך, הוא מתקשה ללמוד חומר בעל-פה כמו הסטוריה, דקדוק, אזרחות, גיאוגרפיה וביולוגיה... אינו לומד באופן עצמאי, אם הוא קורא קעט אינו מבין אותו לבד ולא מפיק ממנו מידע לבו. תקופת המבחנים עבורי היא תקופה של סיוט, אני חוזרת לו על החומר כאילו לא למד אותו מעולם, אני מתמצתת, מסבירה, מסרטטת, ומה לא? (אני מורה).אך בזמן שאני יושבת איתו אני רואה ומרגישה שאין לו כל עניין בלימודים ולפעמים הוא מצהיר בפניי: למה אנו צריכים ללמוד כל זה, מה יועיל לנו בעתיד אם נלמד הסטוריה... אני עושה איתו כל מיני שיחות, מסבירה לו שאם הוא רוצה להמשיך את לימודיו האקדמיים הוא צריך ללמוד ולקבל תעודת בגרות עם ציונים טובים על מנת שיוכל לבחור את התחום שהוא מעוניין בו ולא להיות מוגבל בגלל ממוצע נמוך.יחד עם זאת אני משתדלת כל הזמן להשמיע בפניו שהוא יכול אם ישתדל קצת יותר, שיש לו יכולות... אני כבר מותשת ולא יודעת מה לעשות, אני מרגישה שיש לו קשיי ריכוז (אינו היפראקטיבי) ומאוד רוצה לעזור לו לפני שיהיה מאוחר. אני מאוד מקווה שאמצא אצלך תשובה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, ממליץ לכם לבצע מבחן BRC ולטפל בנער בהתאם לממצאים. בהצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה