טובה או BRC ומה הלאה.
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
לביתנו בת ה-9 יש ציונים טובים ויכולת טובה בקריאה כתיבה, וקליטה והבנה מהירה של כול הנושאים. פרט לדבר אחד - מתמטיקה. אין לה בעיה עם פתרון בעיות אלא רק עם חישובים. גם חיבור וחיסור היא עדיין מתקשה, אבל השיא הוא לוח הכפל, שאותו כידוע יש לדעת בעל-פה. לאחר חודשים רבים שהיא הייתה אצל מורה מתקנת לנושא, שהייתה אמורה ללמד אותה באופן פרטי את לוח הכפל, התוצאה היא - כלום. ברור לנו לחלוטין שיש לה בעיה של דיסקלקוליה. זה כול כך קלאסי שאין אפילו צורך לדעתנו באבחון לשם כך (חוץ מכמובן בבוא העת לצורך הפטורים בבחינות). המורה שלה מתעקשת שיש לה גם בעיה של קשב וריכוז ומפמפמת לנו את זה כול הזמן. נראה לנו שהיא מאוד מרוצה מכך שילדים לוקחים ריטלין וכולם רגועים ונחמדים. כדי להסיר ספק, החלטנו לעשות מבחן טובה, אלא שאז אמרו לנו שיש גם משהו שנקרא BRC. מה ההבדל? מה עדיף? בהנחה שבסופו של דבר, שגם אם תמצא איזו שהיא בעיה של קשב וריכוז היא תהיה מאוד גבולית, ואנו נסרב לפתרון הקל - התרופתי. מה עוד אפשר לעשות?
שלום רב, לעניות דעתי, המסלול הנכון הינו מבחן BRC ואז החלטה לגבי הטיפול (לא אמרתי תרופות....). בהצלחה, ד"ר מ. למפיט