ב

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

06/02/2011 | 11:37 | מאת: שושנה

שלום ד"ר מאיר למפיט, אני מאוד מבולבלת. בני הבכור בן ה-6 התחיל כיתה א. המורה טוענת שיש לו בעיית קשב וריכוז. מבחינה לימודית המורה אומרת שאין בעיה והיכולות שלו מעל הממוצע בכיתה עם זאת בפועל הוא מרוכז בקצת מאוד מהמשימות שיש בכיתה. הוא מפריע , מסתובב, לא שקט בכיתה. אנחנו מתלבטים בין איבחון פסיכו-דידקטי לבין מבחן טובה בשילוב איבחון ע"י נוירולוג (עם תוצאות המבחן). יעצו לנו שלא לעשות מבחן פסיכו-דידקטח בכיתה א כיוון שזה מוקדם מדי. בנוסף, המורה טוענת שאין לו בעיה לימודית. מצד שני, יש לי הרגשה שכדאי לבדוק גם פן נפשי... אשמח להבעת דעה לגבי שני האיבחונים (פסיכודידקטי וטובה). תודה רבה , המבולבלת

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, "טובה" הינו מבחן שיטחי, מיושן, מאוד לא-מדויק, ואיננו קשור לעניין. מבחן פסיכודידקטי יעיל החל בסוף כיתה ב', ולא בזמן שהילד בכיתה א'. ממליץ לבצע הערכה בידי רופא ילדים מומחה בהתפתחות הילד שיש לו גם הסמכה בתחום הקשב והריכוז. רופא זה (ביחד עם הצוות המסייע שלו) צפוי להתייחס לכל התחומים הנדרשים, כולל הריכוז, הרגש, וכל שאר כישורי הלמידה. שמות ומספרי טלפון ניתן לקבל במייל: [email protected] בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה