אבחון פסיכודידקטי
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום רב, בתי בת 8, כיתה ב' הופנתה ע"י יועצת ביה"ס לאבחון פסיכודידקטי, לטענתה לא מצליחה לאבחן אם הקושי אצלה הוא רגשי או לימודי. יש לציין שהתעודה שלה מצויינת, אולם קיים קושי בהבנת הנקרא, כל שאלה אני צריכה להקריא ולהסביר לה. לילדה יש משקפיים מכיתה א' ועין עצלה (כל יום מכסה במדבקה את העין במשך שעתיים בכיתה) דבר שמאד מפריע לה , בנוסף התחילה אצלה הזעה רבה מאד בידיים החל מכיתה א' , כל המשחות שניסינו בעקבות המלצה של רופאי עור לא ממש עזרו, הדבר הזה יוצר אצלה תסכול רב , חברות לא משחקות איתה במגע ידיים בהפסקות והיא עצמה נמנעת מלגעת בהן,נוטה לצעוק על חברות כשהדברים לא נעשים כרצונה בנוסף מרטיבה בלילה על בסיס יומיומי כבר כ-4 שנים. פרט לכך ילדה מאושרת, מקובלת, אהובה (בת סנדוויץ בין 3 בנים) מתלבטת האם לעשות את האבחון בביה"ח תה"ש או במסגרת פרטית והאם זהו האבחון שהיא צריכה לעשות ע"פ הנתונים, נורא חשוב לי לא לטעות באבחון. תודה מראש
שלום רב, יש לבדוק מיקוד ראייה ולטפל בכך באופן יסודי, כי קיים סיכוי גבוה לכך שזהו המכשול בנושא הקריאה. לא נראה כרגע שיש מקום לאבחון אחר, כל עוד לא הוסדר הנושא של מיקוד הראייה. כן נכון להיות במעקב המרפאה לקשב ותפקודי למידה בתל-השומר. בהצלחה, ד"רמ. למפיט