דגשים חשובים לבחינת מרפאה לאבחון קשב וריכוז .
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום רב! לפני שנתיים עשיתי אבחון דידקטי לילד בן(9 דאז), אבחון דידקטי נעשה בשעות ערב מאוחרות (כיום אני מבינה כי היתה טעות, אבל המאבחנת לא הדגישה את החשיבות של עשיית אבחון בשעות הבוקר), בסיכום נכתב כי יש לעשות אבחון של קשב וריכוז, אומנם משיחה איתה הבהירה כי יש חשש קליל ויחד עם זאת שהאבחון נעשה בערב כנראה שאין צורך , אך מה שנכתב - נכתב וביה,ס כל הזמן מפנה לעשות אבחון. היות ואני מודעת באיזה קלות בית הספר מפנה לעשות אבחון ואז כמובן לתת רטלין והנה עוד זומבי בבית הספר - ואין צורך להתמודד עם הילד. השאלה שלי כיצד לעשות את האבחון בצורה מקצועית ולקבל אבחנה אשר לא תפנה ישירות לרטלין (מבחינתי זה סמים ) אלא תתן באמת אבחנה אמיתית ודרכי התמודדות טבעיות ללא נטילת סמים ! אשמח אם תסביר מה זה אבחון קשב וריכוז ועל מה לשים לב כשמחפשים את המרפאות אשר מבצעות את האבחון , מה הדגשים . תודה מראש!!!
שלום רב, שאלה מצויינת. אבחון בגיל ביה"ס היסודי מיועד להתנהל כדלקמן: מפגש ראשון, כשעתיים - שיחה עם ההורים והילד, קבלת מידע בכתב מביה"ס (בעזרת הורי-הילד הנבדק), מבחן אובייקטיבי ממוחשב ברמה נאותה (לא TOVA), בדיקה גופנית-נוירולוגית. מפגש שני, כשעה, שיחה עם ההורים, מסירת תוצאות בע"פ ובכתב, מסירת תכנית טיפול (לא אמרתי תרופות !). חשוב ביותר לוודא שהאבחון נעשה על ידי רופא מומחה בתחום הקשב והריכוז (לא להתבייש - לבקש לראות את התעודות ממשרד הבריאות), וכמובן הכרחי שהאבחון יהיה בבוקר - בשעות בהן הילד נוהג להיות בבית-הספר. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט