אמא מודאגת
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
הבן שלי בן 5 וחצי שנים מטופל אצל קלינאית תיקשורת מגיל 3והוא התקדם די טוב.עתה בשל קושי בארגון סיפור ברצף כלומר הוא יכול לראות רצף של תמונות ולהסביר תמונה בפני עצמה אך כסיפור ברצף לפעמים זה נשמע לקוי. גם כשהוא מסביר הצגה שראה בגן יש הרבה קפיצות מנושא לנושא ואין אירגון של החוויה. לעומת זאת הצלחתי ללמד אותי לקרוא והוא יודע לחבר ולחסר מספרים עד 10 (דבר שמבחינתי כן דורש ריכוז) כמו כן הכתיבה שלו מאוד טובה ומסודרת. שמתי לב כשהוא עם חברים ומשחק במחשב הוא מתלהב ומדבר בקול רם. בגן הגננת אומרת כשהוא מקשיב בריכוז לפעמים זה נראה שהוא מנותק אך כששאלתי אותה האם הוא עונה תשובות לעניין היא אמרה שכן. כשהמורה להתעמלות בגן מפעילה אותם הוא לא עושה את ההוראות שהיא אומרת (ולא בגלל שהוא מפריע אלא בגלל שכנראה הוא לא מבין את ההוראות) הוא לא ילד שמרביץ ולא אגרסיבי להיפך ילד די מתחשב. מה שמדאיג אותי זה שמצד אחד חשבון וקריאה הוא מצויין אך מצד שני אני חוששת שהוא לא יבין הוראות של המורה כשתקרא סיפור ותשאל שאלות (כי אז יכול להיות שהוא יאלתר תשובות מהגיון ולא מדוייקות מהסיפור) האם זה ילד שסובל מקשב וריכוז או שפשוט צריך להמשיך עם הקלינאית שתחדד לו איך בונים סיפור ומסבירים בצורה מובנת. בברכה אמא מודאגת
שלום רב, תנו לקלינאית תקשורת לתת לכם את כל ההמלצות הנדרשות. בברכה, ד"ר מ. למפיט