קשב?

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

04/06/2011 | 09:32 | מאת: אמא

בני בן 5.5 בגן חובה ומטופל אצל קלינאית. הוא ילד חברותי מאוד,כשהגננת נותנת עבודות הדבקה, התאמת מספרים, אותיות הוא מבצע אותן ללא כל טעויות ולא פעם היא מתפארת בעבודותיו. הוא יודע לקרוא מגיל 4 ומחבר ומחסר מספרים וגם הכתיבה שלו והעתקת המשפטים שלו לדף היא מדוייקת ומסודרת מאוד (כותב יפה בתוך השורות צרות ולא משמיט אותיות) מה שמטריד אותי זה שהקלינאית אמרה לי כשהוא מספר סיפור או חוויה הוא משמיט לפעמים מילים וזה פוגע ברצף המשפט וקצת בהבנתו. לדוגמא כששואלים אותו מה יש בגן? אז הוא יכול לענות יש קוביות, בובות... ושוב להזכיר את הקוביות ולומר שוב שיש קוביות קטנות כאלו וגדולות... בקיצור היא הסיקה שלמרות כשהוא משתף פעולה ויושב בזמן הטיפול הוא לפעמים יכול לחזור על דברים שכבר אמר (קוביות) או שלפעמים התשובות שהוא עונה מראות שהוא לא הבין את מה שהיא שאלה למרות שכבר דיברה על הנושא. האם זה מרמז על קשב וריכוז? כי מצד שני הוא יכול לשבת עם משחק קופסא ולשחק איתי שוב ושוב. מה דעתך? ואם זה נראה כמו בעיות בהבנה אז איך הוא תפס את הנושא של קריאה, חשבון בגיל צעיר ואילו בהבנת השאלה ואירגון התשובה זה נראה כאילו הוא לא מרוכז?

שלום רב, ממליץ לך על הערכה ע"י רופא ילדים מומחה להתפתחות הילד. בכבוד רב, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה