פער בין ההתפתחות הרגשית לאינטלקט
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום, בני בן 7.5 בכיתה ב', כתבתי בפורום ב31/12/07 בנוגע לביצוע המשימות שלו, ואנחנו בקשר עם בית הספר בתהליך לקראת אבחון. אך קיימת בעיה נוספת, קיים פער בין היכולת האינטלקטואלית שלו (בעל-פה) ובין הרגש. הוא ילדותי, ולעיתים קרובות מדבר בתינוקית ובילדותיות ומחקה חיות בעיקר קוף, מעין פיטר פן שמסרב להתבגר, התגובות שלו לתסכול או כעס הן בצעקות הכוללות הכאה. (מכה אחת עם היד וזהו).אשמח לשמוע את דעתכם בעניין זה. המורה טוענת שמזמן לא נפגשה עם פער כזה גדול, וכבר דיברה על מבחני טובה, ריטלין, טיפול רגשי. עלי להדגיש שלא מדובר בילד פרוע, הוא ילד רגוע ונעים חכם וחריף, עם חוש הומור, ההתנהגות הילדותית שלו סותרת את היכולות שלו. תשובתכם בבקשה. איה
איה שלום רב, עם הרבה כבוד, רצינות ואחריות, אני מזכיר לכולנו שמדובר בגיל 7.5 שנים בלבד. לעניות דעתי, הכוון הכללי צריך להיות: א. הכוונה של האנרגיה האינטלקטואלית של הילד לאפיקים בונים, חיוביים. ב. הדרכה צמודה לכם, ההורים, באשר לדרכי ההתמודדות עם מכלול התכונות החיוביות להן זכה בנכם, וכן באשר לאתגרים הייחודים שילד זה מעמיד בפני המשפחה ומערכת החינוך. בהצלחה, תהנו מהאוצר שיש לכם בבית, ד"ר מ. למפיט [email protected]