אבחון
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום, יש לי תלמיד בכיתה י שעשה אבחון לפני שנה וחצי, אולם האיבחון כנראה לא היה מספיק טוב. הוא קיבל תוספת זמן, התעלמות משגיאות כתיב ודף נוסחאות מורחב במתמטיקה. אני צריכה לכתוב מכתב ליועצת שיסביר למה צריך אבחון חדש ושאלתי היא : לפי דעתי יש לו הפרעת קשב וריכוז וקשה לו להוציא מחומר לימודי תשובות לשאלות, כלומר נניח שהוא יודע את החומר, אך לא יודע לפי השאלות לענות. האם זה שייך לבעיית שיום ושליפה? האם מבחנים בע"פ אמורים לעזור לו? האם מבחנים מותאמים עם פחות נושאים ויותר אפשרויות בחירה יכולים לעזור לו? יש לציין שכעת הוא במגמת מחשבים והוא צריך המון חזרות עם מורה פרטי כדי להבין את החומר. תודה על תשובותיך ואשמח אם תוכל לתת לי עוד רעיונות למכתב כדי שיסכימו לעשות לו עוד איבחון. יום טוב, נירית
נירית שלום רב, הבנתי את עיקר בקשתך, ואסייע ברצון. רק כמה הבהרות: א. את שייכת לצוות ביה"ס או למשפחתו של התלמיד ? ב. האם ניתן לראות את החומר הקיים / אבחונים קודמים (באמצעות פקס) ? ג. מדוע את סבורה שנדרשת הפנייה לאבחון נוסף ? רוב מכוני האבחון מכבדים גם פנייה ישירה של המשפחה או ביה"ס, ללא צורך במכתבי-הפנייה . בברכה, ד"ר מ. למפיט
שלום, תודה על עזרתך. אני המורה והמלווה שלו בשעות אח"הצ במרכז הלמידה של הפנימייה שבה הוא נמצא. אני אמורה לכתוב את המכתב כדי שיאשרו לו את התקציב לאבחון כי אין לו כסף לאבחון. אני רואה צורך באבחון כי הוא מתלונן הרבה במקצועות רבי מלל שהוא לא יזכור הכול. דבר נוסף, קשה לו ליחס תשובות לשאלות לפי מידע מסוים. כמו כן, הוא במגמת מחשבים והוא צריך לחזור המון פעמים !!! על חומר מסוים עד שהוא מבין אותו. יש לציין שבתחום המחשבים הוא תותח חוץ ממה שהם לומדים בכיתה. הוא הקים אתר משלו ועיצב אותו וכו'. לסיום, ניכר פער מאוד גדול בין הרמה השכלית הגבוהה מאוד !!! שלו לבין התוצאות בפועל. העובדת הסוציאלית שלו בפנימייה לא חושבת שהוא צריך אבחון נוסף, לכן אני שאני מלווה אותו צריכה לכתוב מכתב "שכנוע". תודה רבה ויום טוב, נירית
נ.ב. אין לנו העתק של האבחון