אומגה 3 ב-ADD
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
בבית אין לו בעיה מיוחדת, הוא בד"כ מקשיב, לא אלים בכלל, מרוכז בדברים שצריך להיות, משחקי קופסא (מה שמעניין אותו), לגו, הרכבות למיניהם, שמיעת סיפור בהקשבה מלאה, הכנת שיעורים שמקבל מהגן ולעיתים מאוד רוצה גם לעבוד בחוברת עבודה ולא רוצה כל כך להפסיק... זה לא שהוא כל הזמן "מושלם" יש לו רגעים שהוא קפיצי - במיוחד באוכל - אבל בסה"כ לעומת ילדים אחרים שבאים אלינו הביתה, הוא נראה לי בריא לחלוטין עם מרץ בריא! אבל, בגן הגננת אומרת שהוא לעיתים מפטפט בריכוז. בד"כ מבין כל מה שהיא מלמדת, כשהיא שואלת אותו שאלות באמצע הריכוז - גם אם נראה לה שהוא לא מקשיב הוא תמיד עונה לענין ומבין הכל.היא אומרת שיש לו קשב מפוצל (מקשיב לכמה דברים ביחד) ושהוא ילד חכם. הגננת אומרת שכשהילדים משחקים במשחקים מפוזרים בשולחן הוא לרוב לא מתמיד במשחק עד הסוף, למרות שנראה שהוא מבין את המשחק. ומה שהכי מפריע לה זה שלעיתים הוא נראה לה "מוסח" ונראה לה תנועתי יתר על המידה, ממולל הרבה בבגדים וקפיצי למרות שגם כשהוא ככה הוא מקשיב לה. הנוירולוגית כתבה שבבדיקה הוא ישב מאוד יפה התרכז מאוד יפה, אך המליצה לתת לו את כדורי האומגה 3 אלספה ולבוא שוב לביקורת - במקרה הצורך - בעוד חצי שנה. מה דעתך?? האם יש לו בעיה או לא?
חגית שלום רב, כל הכתוב להלן מתבסס על התאור שלך, מבלי לקבל את הנתונים המלאים ומבלי לראות את הילד. מדבריך אני מתרשם שמדובר בילד נבון במיוחד, עם דברנות, תנועתיות ומוסחות. מאחר והילד נבון, בינתיים הוא מצליח לקלוט את החומר, למרות כל האמור לעיל. אבל, בביה"ס, כאשר כמות החומר גדלה בהדרגה, לעיתים התבונה לא מספקת, ואז הדברנות-תנועתיות-מוסחות מפריעים לתלמיד לקלוט את החומר הנלמד ולהתקדם כנדרש. במצבכם הייתי מכין את הילד לקראת ביה"ס בעזרת תהליך בונה-יכולות של ריכוז, שליטה בדברנות ושליטה בתנועתיות (ללא תרופות). בנוסף, נראה לי נכון להעניק לכם, ההורים, כלים להכוונת הילד. כתמיד, הפורום עומד לרשותכם בכל מקרה של שאלה נוספת. חג שמח, ד"ר מ. למפיט [email protected]
תודה על התשובה. כתבת לי להכין את הילד לקראת ביה"ס בעזרת תהליך בונה-יכולות של ריכוז, שליטה בדברנות ושליטה בתנועתיות (ללא תרופות). מה זה אומר? איך אנו יכולים להכין אותו?? וגם כתבת שנכון להעניק להורים כלים להכוונת הילד, על אילו כלים מדובר? וכיצד אני יכולה לקבל אותם? או אולי יותר נכון לשאול, דרך מי?