היפר אקטיביות או שובבות יתר
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
חג שמח ושלום רב, בני בן השנה ו5 חודשים מאוד פעיל. סקרן בצורה קצת מוגזמת וכמו שאומרים אין לו רגע דל. מיומו הראשון לא היה ילד קל או פשוט. בחודשיו הראשונים לא הפסיק לבכות והיה צריך 100% תשומת לב, בעייתי משהו גם באוכל. אם זכרוני אינו מטעה אותי הפרק זמן הכי ארוך שבו ישב מול טלוויזיה היה 5-10 דקות וגם אז לא ישב בנוח. הוא כל הזמן בפעילות ומאוד שובב, אין לו את תחושת הסכנה וכשכועסים עליו כהוא עושה דבר מה מסוכן הוא ממתין שבעלי או אני נסתכל עליו ומיד מבצע את אותה פעילות מסוכנת.צעצועים יקרים ומיוחדים ככל שיהיו לא מעסיקים אותו. הוא התחיל ללכת בגיל 11 חודשים ומבין כל הוראה,בקשה וכו' אך עדיין לא מדבר. לציין שהוא ישן לילה שלם אך כשמתעורר בבוקר מיד קם על רגליו (עוד כשעיניו עצומות) ובוכה עד כאנחנו מגיעים אליו למיטה. פניתי מספר פעמים גם לרופאת המשפחה וגם לטיפת חלב בנסיון לברר האם מדובר בבעית היפר אקטיביות/ קשב וריכוז ואולי לגשת לאבחון אך נאמר לי לא פעם שמדובר בילד סקרן ונבון ובשלב זה מוקדם מידי לבצע אבחונים אלא מגיל 3 וצפונה. אני מודאגת מאוד מאחר ומדובר בילד ראשון (וכרגע יחיד) ואין לי למי להשוות את התנהגותו אלא לילדי חברים באותו הגיל שלו ואין מקום להשוואה. הם מסוגלים להעסיק את עצמם במשחקים, מול הטלוויזיה וכו' בעוד שבני כלל לא. שאלתי אליך האם הסימנים הללו יכולים כבר להעיד על קיומה של בעיה והאם יש מקום / גורם שיכול לאבחן כבר בגיל מוקדם לא יפה שעה אחת קודם? תודה רבה. ליאת
ליאת שלום רב, חן-חן על השאלה המעניינת והמאתגרת. אכן, חלק מהתאור שלך מעלה שאלות. הדבר הנכון הוא לצפות בילד הפעלתן (ובטוח גם החביב...) שלך, במסגרת מקצועית אובייקטיבית. באיזה איזור בארץ אתם גרים ? בברכה, ד"ר מ. למפיט
תודה רבה על תשובתך, אנחנו מתגוררים בי"ם, אשמח באם תפנה אותי למסגרת המקצועית אובייקטיבית מאחר וכפי שציינתי כל הגורמים אליהם פניתי ציינו שמדובר בילד קטן ולא ניתן בשלב זה לאבחן.. שוב תודה, ליאת