שימוש בריטלין

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

29/04/2007 | 11:14 | מאת: לאה

שלום ד"ר מאיר. אני אם לתאומים בני 10 שנים. אחד מהתאומים אובחן ע"י בדיקת "טובה" בעל הפרעת קשב וריכוז (ללא היפראקטיביות). מאז נוטל בני לסרוגין את הריטלין (לסרוגין כיוון שאינני שלמה עם מתן התרופה ועקב לחץ ביה"ס והיועצת אני חוזרת ונותנת). הילד עצבני מאד, חסר תאבון לחלוטין וסובל מכאבי ראש ובטן חזקים. הוא מתפרץ בכעס אבל לומד יפה בביה"ס. אינני יודעת לאן לפנות ומה לעשות איתו כיוון שעם הכדור הוא לומד יפה אבל קשה לי עם התופעות ובלי הכדור הוא לא לומד. האם יש אפשרות אחרת לטפל והאם התופעות המתוארות הן שכיחות ומקובלות בעת מתן התרופה ? אני חייבת לציין שאני כלל לא שלמה עם מתן התרופה אך אין לי מידע לגבי אפשרות אחרת. אודה לך על עצתך.

לקריאה נוספת והעמקה

לאה שלום רב, כאשר משפחה חשה שאיננה תומכת בטיפול תרופתי (או אינה יכולה להתמיד בו, מכל סיבה שהיא), אני מאוד מאוד ממליץ על אימונים נוירוקוגניטיביים שמטרם: הקניית קשב, ריכוז וכלי למידה מתקדמים נוספים - כלים שהילד לא רכש עד כה מסיבה כלשהי, ללא תרופות. מדובר באימון אישי לילדים, בני-נוער וסטודנטים - כאמור, ללא תרופות. התכנית מיועדת למתקשים שמעוניינים להשתפר. לתלמידים "רגילים" שמעוניינים לחזק ולקדם את היכולות שלהם. לתלמידים מחוננים שיש להם עניין באתגרי חשיבה ברמה גבוהה במיוחד. תכניות אלו מתבססות על אימון שיטתי והדרגתי של הפעילות המוחית וכן על הקניית כלי התארגנות וטכניקות תומכות קשב ותומכות זיכרון, ללא תרופות. בנוסף, מקנות התכניות מיומנויות ותפקודים קוגניטיביים כגון: גיוס קשב, שימור קשב, פיצול קשב, הסטת קשב, עיבוד מידע קולי וחזותי, עיבוד מידע סידרתי וסימולטני, תפיסה חזותית, שליטה עצמית, שליטה בתנועתיות-יתר ובאימפולסיביות, תכנון-אירגון-השלמת משימות, זיכרון עבודה, מהירות תגובה, תיאום עין-יד, שימור הקשב בסביבות עתירות מוסחות, אתגרי חשיבה למחוננים ועוד. כתבתי על כך בפורום הנוכחי מספר פעמים - אנא עייני גם בעמודים קודמים. בנוסף, אעביר לך כתבות בנושא זה באמצעות דואר אלקטרוני. מהו הדואר האלקטרוני המתאים לכם לצורך העברת מידע כתוב נוסף ? בברכה, ד"ר מ. למפיט

30/04/2007 | 09:44 | מאת: לאה

ד"ר מאיר. תודה על תשובתך. כתובת המייל שלי הינה: [email protected] ממתינה מאד לתגובתך.

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה