אבחונים
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
ד"ר למפייט שלום רב בהמשך לשאלתי מ 3.5.07 אני לא רוצה ללחוץ אבל אני מקבלת המלצות סותרות לגבי האבחונים ולכן הייתי רוצה לקבל את ההסבר לגבי ההבדלים בין אבחון דידקטי לאבחון פסיכודידקטי בתודה מראש
שלום מלכה, יש להבדיל בין המהות למטרה. מבחינת המהות: אבחון דידקטי עומד על היכולות והליקויים של הנבדק מבחינת לימודים: קריאה, כתיבה (כולל יכולת הבעה, הבנה ושגיאות כתיב), זכירה, ראייה מרחבית ותחושות כלליות לגבי קשייו. אבחון פסיכולוגי דידקטי עומד על כל אלה ובנוסף בודק את "נפשו" : איך הוא מבחינה חברתית, דימוי אישי, התמודדות עם קשייו, התמודדות עם ליקוייו בכיתה ובבית. מבחינת המטרה: לילד בבי"ס יסודי ובחטיבת הביניים, ללא בעיות התנהגות והתנהלות, מתאים אבחון דידקטי , אלא אם כן ביה"ס דורש אחרת. בביה"ס התיכון, עפ"י דרישת משרד החינוך לצורך קבלת התאמות בבחינות הבגרות (למעט תוספת זמן והתעלמות משגיאות כתיב, הנער/ה חייבים באבחון פסיכולוגי - דידקטי. כל זה אמור לגבי אבחונים מקצועיים ומהימנים, שכן כבר נתקלתי, מתוקף עבודתי בהקניית אסטרטגיות למידה, באבחונים לא מספקים, שאינם נותנים תמונה מלאה, ואז מאד קשה למורים בביה"ס, כמו גם למטפל בילד, להקנות לו את הלמידה וההתנהלות בצורה שיוכל להפנים אותה ולהתקדם בקצב ילדי הכיתה. מקווה שהתשובה המורחבת תשפוך אור על ההבדל, ותעזור לך בהמשך,בברכה, נחמה אורבך יעוץ, הכוונה וטיפול בבעיות ריכוז ולמידה WWW.add.org.co.il