הכנה לכיתה א

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

11/06/2007 | 11:09 | מאת: אתי

שלום, אני אם לבן בן 6 שעולה בשנה הקרובה לכיתה א. אתמול היינו באבחון אצל רופא התפתחותי שהוא גם נוירולוג שאבחן שקיימת אצלו בעיית קשב. היא באה לידי ביטוי כשהרופא אמר שרשרת של מספרים ובני היה צריך לחזור אחריו. עד 3 מספרים הוא הצליח ומעבר לכך הוא איבד את הריכוז. הרופא המליץ לראות איך והאם בעיית הקשב תבוא לידי ביטוי במהלך כיתה א ואז להחליט מה לעשות. בקשתי היא האם ישנן טכניקות בו אוכל לאמן את בני להתרכז? תודה אתי

לקריאה נוספת והעמקה

אתי שלום רב, אינני סבור שתוכלי להכין לבד בבית את הילד לכיתה א', אם אכן יש לו סימנים ראשונים של הפרעת קשב וריכוז. הכנה זו דורשת ידע ונסיון מקצועי רב. על פי התאור בשאלתך, ניתן להבין שיש לבן שלך (אולי...) בעיית קשב. על-מנת לוודא זאת בצורה ברורה, כדאי לערוך לו מבחן קשב וריכוז מדויק יותר ממה שעשה הנוירולוג. אם יימצא שאכן יש הפרעה בריכוז, יהיה נכון להכין את הילד באמצעות אימון אישי נוירוקוגניטיבי. מדובר בהעשרה נוירו-קוגניטיבית ממוחשבת ואינסטרומנטאלית. במסגרת זו קיימת תכנית מיוחדת של הכנה לכיתה א'. מדובר בתכנית בינלאומית לבניית הקשב, הריכוז ויכולות הלמידה (ללא תרופות), טיפול רב-תחומי בונה בנושאי הקשב והריכוז, אסטרטגיות למידה, תפקודי הקשב והריכוז החזותיים והשמיעתיים, המוטוריקה, הזיכרון, והתפקודים הניהוליים. תכניות אלו מתבססות על אימון שיטתי והדרגתי של הפעילות המוחית וכן על הקניית כלי התארגנות וטכניקות תומכות קשב ותומכות זיכרון. בנוסף, מקנות התכניות מיומנויות ותפקודים קוגניטיביים כגון: עיבוד מידע קולי וחזותי, עיבוד מידע סידרתי וסימולטני, תפיסה חזותית, שליטה בתנועתיות-יתר ובאימפולסיביות, אירגון משימות, זיכרון עבודה, מהירות תגובה, תיאום עין-יד, שימור הקשב בסביבות עתירות מוסחות. כלומר, תכנית מקיפה להקניית קשב, ריכוז וכלי למידה, כנדרש בכיתה א'. מאחל לכם הצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט

13/06/2007 | 11:17 | מאת: אתי

איך אנחנו מבצעים אבחון ממוקד יותר? האם השיטה שאתה מדבר עליה היא העשרה אינסטרומנטלית של מכון פויירשטין? איפה באזור מודיעין אני יכולה לברר עליה? כמה זמן לוקחת ההכנה הזו? תודה אתי

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה