בן 5- זיהוי ספרות
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
בני בן החמש יודע לזהות את הספרות מ-0 ועד 5. אחר כך כל הספרות מתבלבלות לו והוא מנסה לנחש. גם אם מזכירים לו למשל ש-6 נקראת שש ו-7 נקראת שבע וכו', אחרי דקה אם חוזרים ל-6 אז הוא כבר שכח ומנסה לנחש שוב. אגב הזכרון שלו טוב למשל הוא יודע להלשלים את המילים הנכונות בסיפורים וכו'. האם זה תקין? מה עושים?
שלום רב, תשובה מפורטת תימסר לכם בימים הקרובים ע"י מומחית בתחום המדובר. בברכה, ד"ר מ. למפיט
שלום יורם, לפני שמתחילים לדאוג, כדאי לעבוד עם הילד בצורת משחקים, חוברות צביעה וחוברות להקניית ידע. בחנויות ספרים תוכל למצוא חוברות רבות לגיל 5 (גן חובה). כדי שהלמידה תהיה אפקטיבית, יש לשבת עם הילד (לנצל את החופש הגדול והמתמשך)כ-20 דקות בכל יום או יומיים, ולעשות זאת בצורה חוויתית, כך שהוא ירצה בכך. ללטף, לחבק , לגרות את הדימיון ואפילו לשחק משחק דינמי - (לדוגמה: תחוד לי חידה - תעמוד כמו מספר שתבחר, ואני אנחש מהו). במידה ואין כל התקדמות במשך כ 3 חודשים, יהיה כדאי לפנות לאיבחון. בנוגע לזיכרון של מילים - זה ההבדל בין שפה דבורה לשפה כתובה, וההבדל הוא משמעותי. שפה דבורה נרכשת ע"י הילד כבר משנת חייו הראשונה. עד גיל 5 הילד משרבט ומעתיק, אבל אינו כותב, ועכשיו, בגיל 5 אתה בעצם מתחיל להקנות לו ידע חדש לחלוטין: תרגום של סמל (מספר/אות) למילה. זהו ידע מורכב מאד ויש להקנות אותו בזהירות ובסבלנות. בברכה, נחמה אורבך יעוץ, הכוונה וטיפול בבעיות ריכוז ולמידה www.add.org.il
תודה רבה על היעוץ