הפרעה קשב ללא היפראקטיביות- אבחון בגיל מבוגר
דיון מתוך פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה
שלום, רציתי לשאול מס' דברים- 1) האם שונה ובבמה שונה האבחון של הפרעת קשב אצל מבוגרים מאשר אצל ילדים?(אני בת 23) ועל איזה אבחון מומלץ? ומהי הפרוצדורה? 2) האם חייב להופיע קושי בביה"ס? לאורך חיי נלחמתי בתדמית של עצלנית, מעופפת, שכחנית ואיטית, אך אף פעם לא בביה"ס, הצלחתי לסיים את הבגרויות בהצטיינות- ואהבתי לקרוא ולכתוב מגיל קטן.מצד שני, היו לי קשיים אחרים- חברתיים ומוטוריים. הבעיתיות העיקרית התעוררה אחרי התיכון- בצבא בעבודה ובאוניברסיטה, אני מבינה מהר מה צריך לעשות, אבל לומדת לאט ועושה טעויות טיפשיות של חוסר ריכוז, אחרי שלושה-ארבעה חודשים אני בד"כ לומדת (בשיניים) את העבודה אבל נתקעת עם התדמית הבעייתית ועם פער גדול בין הידע לתוצאות בשטח. 3) האם ידוע על קשר בין לידה בעייתית להפרעות קשב? (נולדתי פגית והייתי חודש בפגייה)? תודה רבה על ההקשבה (שאני יודעת שהיא קשה)
שלום רב, 1) האם שונה ובבמה שונה האבחון של הפרעת קשב אצל מבוגרים מאשר אצל ילדים?(אני בת 23) ועל איזה אבחון מומלץ? ומהי הפרוצדורה? תשובה: מסלול האבחון במבוגרים הינו מותאם-גיל, כלומר - מסלול אבחון ייחודי למבוגרים. 2) האם חייב להופיע קושי בביה"ס? לאורך חיי נלחמתי בתדמית של עצלנית, מעופפת, שכחנית ואיטית, אך אף פעם לא בביה"ס, תשובה: לא חייב להופיע קושי בביה"ס, הקושי בהחלט מופיע במקרים מסויימים בהקשרי התנהלות עצמית שאינם שייכים ללימודים. 3) האם ידוע על קשר בין לידה בעייתית להפרעות קשב? (נולדתי פגית והייתי חודש בפגייה)? תשובה: בהחלט יתכן קשר בין הפרעות קשב וריכוז לבין לידת פג ו/או מצוקה סב-לידתית. ממליץ לך לבצע אבחון רציני ומסודר, ובעקבותיו לקבל המלצות מתאימות, הן לנושאי הלמידה, הן לנושאי היום-יום. בהצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט [email protected]