השפעת הדופק על המטבוליזם
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
04/11/2007 | 20:10 | מאת: אריה
בעקבות הפסקה בלקיחת קרדילוק שמונע את עלית הדופק (ליתר לחץ דם אני לוקח ניפדיפין ולחץ הדם מאוזן) בספורט שאני עוסק (רכיבת אופניים) אני מרגיש שיפור ניכר בכושר האירובי ויש לי יותר חמצן במאמץ הדופק שלי עלה לרמה של 160-170 לעומת המצב שלקחתי קרדילוק שאז הדופק בשיא המאמץ (כשחסר לי אויר)היה מגיע ל-140-150 השאלה היא זו-האם בדופק הנוכחי גם המטבוליזם יעיל יותר? ואוכל לרדת במשקל מהר יותר? אני בן 60 בתודה מראש
לקריאה נוספת והעמקה
06/11/2007 | 16:58 | מאת: מוניקה קרן
שלום אריה, העניין קצת מורכב: כאשר לקחת קרדילוק, הדופק הנמדד הוא לא בדיוק טבעי, כיוון שמושפע מהתרופה. כעת הדופק הנמדד הוא "אמיתי" וזה דופק גבוה מאוד למאמץ מתמשך. האם עברת ארגומטריה? איזה דופק מקסימלי נמדד לך? ההשפעה על הירידה במשקל, נוסף לקלוריות שאוכלים היא כמות הקלוריות שמוציאים בזמן פעילות גופנית. דרך טובה לבדיקה היא המרחק שאתה עובר בזמן הרכיבה. הדופק הוא רק מדד אחד למאמץ שלך, המדד הנוסף הוא הזמן, לכן מידת המאמץ * זמן = דרך. אם היום אתה עובר מרחק גדול יותר בכלל או באותו זמן, סביר שאתה שורף יותר קלוריות. בברכה מוניקה קרן