עצירות חוזרת
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
13/11/2007 | 19:55 | מאת: לבנה
שלום, אני בת 23 בגובה 1.70 במשקל 48-50 . בתקופה האחרונה הנני סובלת מעצירות שמסתדרת למשך חודשיים וחוזרת לאחר מכן. כרגע אני נמצאת במצב של בטן נפוח עם כאבים (תחושות של דקירה בצד שמאל של הבטן ) . (בהתייעצותי עם הרופא הוא טען כי הוא חושב שהסיבה לכך היא אוכל ושלח אותי לדיאטנית בנוסף קיבלתי כמה תכשירים שחלקם כבר לא עוזרים לי ) אשמח מאוד לתשובה מה לעשות במצב הנתון כרגע האם לצרוך איזה שהוא תכשיר ? וכן אשמח לדעת כיצד ניתן לפתור את הבעיה .
לקריאה נוספת והעמקה
15/11/2007 | 17:30 | מאת: מוניקה קרן
שלום לבנה, הפיתרון לעצירות הוא ע"י שינוי התזונה וביצוע פעילות גופנית. האם התזונה שלך זהה בתקופות שבהן את סובלת מעצירות ובתקופות שבהן לא? האם את פעילה גופנית באופן דומה? האם יש גורמים אחרים המשתנים שיכולים להשפיע כמו לחץ, מתח, שינויי מצב רוח? מבחינה תזונתית ההמלצות כוללות: 1. ארוחות בזמנים קבועים 2. פעילות גופנית 3. ישיבה לשם "יציאה" בשעה קבועה - כל יום יש לכלול בתפריט היומי: א. שתייה של לפחות 10- 12 כוסות מים. ב. סיבים תזונתיים כמו: 1. דגנים בקליפתם - לחם מחיטה מלאה, בורגול, קוואקר, אורז מלא, כוסמת, קרקרים מחיטה מלאה,דגני בוקר עשירים בסיבים, גרנולה. 2. קטניות – סויה, אפונה, עדשים, שעועית יבשה, גרגירי חומוס, פול (במידה ואינם גורמים לגזים). 3. פירות יבשים – שזיפים, תמרים, תאנים, חבושים, משמשים. 4. פירות וירקות בקליפתם. 5. זרעים וגרעינים – גרעיני חמניות, גרעיני דלעת, שקדים, אגוזים, בוטנים וכד'. 6. יוגורטים פרה ביוטיים. לגבי שימוש בתכשירים, עלייך לפרט יותר. במה השתמשת? מה עזר? האם זה לווה בשינוי תזונתי? בברכה מוניקה קרן
15/11/2007 | 21:20 | מאת: לבנה
היי מוניקה, קודם כול המון המון תודה :) בעניין התזונה אני אוכלת שני ארוחות ביום צהרים - ארוחה מסודרת ובערב . בעניין פעילות הגופנית לא תמיד, אני עושה הליכות בין 9 - 13 ק"מ. מים אני בקושי שותה רק כשאני מרגישה תחושת צימאון. השתיה היחיד שאני שותה בדר"כ זה נס קפה בערך 3 פעמים ביום. את הסיבים התזונתיים ניסיתי הם לא ממש עוזרים: ניסיתי לשים שזיפים במים למשך לילה שלם ובבוקר לשתות את המים עם השזיפים כך במשך שבוע אל ללא כל תוצאה. פירות יבשים, מעדן של אקטיביה ברבתי בסלטים ועוד. בעניין תכשירים: 1. אקיולקס - עזר בהתחלה היום כבר לא משפיע 2. שמן פרפין - לא עזר בכלל 3. שמן לבולר - עזר פעם אחת ולאחר מכן כבר לא התכשיר היחיד שממשיך להשפיע זה כדור לקסעדים - שרק במקרים ממש קיצוניים אני לוקחת אותו שכן איני רוצה לפתח תלות. כצד מוזר לי שעניין העצירות מסתדר לכמה חודשים בבמוצע לחודשים וחוזר שוב. דבר נוסף שלא ציינתי זה שיש לי עם זאת גם נשירת שיער אני לא יודעת אם יש קשר בין השניים. בבדיקות הדם שעשיתי לאחרונה הרופא ציין כי הכל תקין. האם הינך חושבת כי אכן הבעיה קשור לעניין תזונתי או שיש בעיה אחרת ? ואם כן איזה בדיקה הינך חושבת שאני יכולה לעשות? אם זה משהו שנגרם ממתח מה אני יכולה לעשות? המון המון תודה.