חוסר בברזל (FERATIN)
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום , איני אוכל בשר ודגים ועל כן עושה בדיקת דם אחת לתקופה (לבדוק את ה - B12) . בבדיקה האחרונה ה-B12 היה מאוד גבוה (מעל 700) וזאת לאחר שלקחתי טבליות של ויטמין B12 במשך 3 חודשים , אך בבדיקה התגלה כי חסר לי ברזל . טווח הנורמה לברזל הינו מ-10 עד 210 ולי יצא בבדיקה 6 !!! אודה לקבל רשימת מוצרים מן הצומח (סוגי פירות, ירקות, קטניות, פיצוחים וכד') שעשירים במיוחד !!! בברזל על מנת לנסות להעלות את כמות הברזל בדם ללא צורך בנטילת טבליות .
שלום ענת, מוצרים מהצומח שעשירים בברזל: דגני בוקר מועשרים בברזל, כמו פייבר אוון, קלוגס ספשל קיי, אול בראן, ברנפלקס וכו' קמח סויה פולי סויה טחינה גולמית שעועית לבנה עדשים אפונה כדאי לשלב אכילה של מזונות אלו עם מזונות המכילים ויטמין C (עגבניות, פלפל, פירות הדר וכד') כי אז הספיגה תהיה מוגברת. אני חייבת לציין שעם מאגרים כל כך מרוקנים, יהיה לך קשה מאוד למלא אותם עם מזונות אלו. כי תכולת הברזל בהם לא כל כך גבוהה וגם הספיגה של הברזל ממזונות מהצומח נמוכה יחסית לספיגה מהחי. לכן אני ממליצה לקחת תוסף ברזל לתקופה קצרה. בברכה מוניקה קרן