עזרה בהשמנה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
19/11/2007 | 20:35 | מאת: אסף
אני מקווה שזה הפורום הנכון, לרבים זה בטח יראה מוזר הבעיה שיש לי.... אני לא מצליח להשמין !!! בן 25 גובה 1.90 שוקל סה"כ 60 קילו העובדה שאני רזה משפיעה רבות על הבטחון העצמי שלי וזה נמצא במחשבותיי 23 שעות ביממה. אני מניח שאני לא אוכל בכמות מספקת, אבל קשה לי לאכול יותר ממה שאני רגיל. אני לא מסוגל לאכול כשאני לא רעב. אני גם לא אוכל בכלל ארוחת בוקר מכיוון שבבוקר אין לי אפילו טיפה תאבון. אני אוכל בצהריים אני אוכל בערב ובד"כ גם ארוחה קלה לפני שאני הולך לישון. ניסיתי גם להתאמן ולקחת אבקות חלבון וזה לא עזר. מישהו יכול לעזור לי ??? להמליץ לי על תפריט מסויים..?
20/11/2007 | 06:40 | מאת: מוניקה קרן
שלום אסף, אני באמת מבינה אותך. לעלות במשקל, קשה לא פחות, מאשר לרדת. אתה חייב לאכול יותר! הקילוגרמים לא יצמחו יש מאין. צריך להזין את הגוף ולתת אנרגיה כדי לבנות אותו. אתה צריך לאכול 6 (!) ארוחות ליום. החלוקה יכולה להיות 3 ארוחות עיקריות ועוד 3 ביניים, או 6 ארוחות קטנות. אל תדלג על אף ארוחה, אפילו אם אתה לא רעב. נסה לשלב יותר מזונות מרוכזים קלורית: כמו אבוקדו, טחינה, זיתים, אגוזים, שקדים (בכלל פיצוחים, רצוי לא קלויים) וכד'. עם מזונות אלו אתה מקבל הרבה קלוריות, בנפח קטן. כדאי לאכול ירקות עמילניים יותר כמו: תירס, אפונה, בטטה, תפוח אדמה, גזר וכו'. חשוב לעשות פעילות גופנית בונת שריר: מכשירים, משקולות. מעט מאוד אירובי, רק לצורך החימום. במקרה הצורך אפשר לשקול שימוש בתכשירים רפואיים, אלו פורמולות או אבקות מהם מכינים משקלה, עתיר קלוריות. צריך להתיעץ עם דיאטנית באופן פרטני. בהצלחה מוניקה קרן
20/11/2007 | 13:54 | מאת: אסף
תודה רבה על התשובה המעמיקה. שאלה קטנה נוספת אם אפשר.... האם קיים סוג של כדור או משהו שעוזר לתחושת הרעב להגיע מהר יותר? או שעוזר לתחושת השובע להגיע לאט יותר...? (כמו שיש למשל עזרי הרחה שגורמים תחושת שובע למי שמנסה להרזות..)