כולסטרול גבוה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
20/11/2007 | 21:12 | מאת: ענת
שלום רב, בעלי בן 37 עם כולסטרול גבוה (240) ושומנים בדם כבר כמה שנים. לשומנים הוא מקבל כדור והם מאוזנים. לגבי הכולסטרול : אילו מאכלים מומלץ לו לאכול על מנת להוריד את הכולסטרול ???? חשוב לי לציין שהוא מאוד רזה ותמיד היה כזה , לפי הטבלאות הוא אף מוגדר בתת משקל , גובהו 180 ושוקל בסביבות 66 קילו. האם יש מאכלים שהם עתירי קלוריות אך מופחתים בכולסטרול שהוא יכול לצרוך ??? הרופאה שלו הציעה לו תפריט דל בכולסטרול (הורדה לחלוטין של מאפים לחמים גבינה צהובה וכ"ו) שאם היה אוכל רק את התפריט הזה הוא בוודאות היה יורד הרבה מתחת למשקל שלו עכשיו. מה ניתן לעשות ? אשמח אם תציעו לו רשימת מאכלים מומלצים בהתאם למצבו.
לקריאה נוספת והעמקה
22/11/2007 | 21:18 | מאת: adi
שלום ענת, עליו להימנע מבשר שמן, חלקי פנים של בשר, גבינות שמנות, כל מה שמטוגן. עליו להעדיף ירקות, פירות, בשר ומוצרי חלב רזים, עוף ללא עור, הודו. מקווה שקצת עזרתי, עדי
23/11/2007 | 20:03 | מאת: מוניקה קרן
שלום ענת, ההמלצות התזונתיות להורדת כולסטרול כוללות: תזונה עשירה בירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות, דגים. מומלץ לצרוך מוצרי חלב עד 5%, בשר עוף והודו לא מטוגנים, שמנים מהצומח: שמן זית, שמן קנולה, זיתים, אבוקדו, טחינה, אגוזים ושקדים. יש להגביל את צריכת הביצים ל-3 בשבוע. חשוב להמעיט בצריכת בשר שמן, נתחים שמנים של בקר, איברים פנימיים, נקניקים, נקניקיות וכד'. להימנע/ להמעיט במזון מטוגן, מאכלים המכילים רמות גבוהות של שומן רווי ושומן מוקשה (מרגרינה). מומלצת פעילות גופנית כחלק קבוע מסדר היום. אני ממליצה לבקש מהרופאה הפניה לדיאטנית בקופת החולים שלכם להדרכה מסודרת ואישית יותר. בברכה מוניקה קרן
27/11/2007 | 17:12 | מאת: בני
הדיאטנית שלי המליצה לי לעבור לבשר הודו- יותר בריא כי יש בו פחות כולסטרול והרבה ברזל.