כמה ארוחות ביום?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני מפתח גוף בן 20 ויש לי כמה שאלות ודברים שהייתי רוצה להבין, אשמח אם תענו לי עליהם. אני קורא די הרבה על תזונה וממה שקראתי צריך לאכול כל 3 שעות בכדי לא לקבל מצב קטבולי בשריר, לדעתי זה לא נכון ואין חשיבות לזמן בין ארוחה לארוחה אלא לגודל הארוחה עצמה כי לגוף יש קצב פירוק משלו והוא לא יכול לפרק ארוחה עתירת קלוריות ב 3 שעות (זאת דעתי). שאלתי היא האם טענתי נכונה? זהו התפריט היומי הממוצע שלי בכדי לעלות במסת שריר הייתי רוצה בבקשה לדעת האם הוא תקין מבחינה בריאותית והאם נוצר לי מצב של פירוק שריר בזמן הזה? האם הגוף מצליח לפרק לעכל ולספוג את כל כמות האוכל הזאת? 8:00- 100גרם דגנים מחיטה מלאה עם חלב, מעדן 3% שומן, שייק חלבון+250 גרם גבינה לבנה 5% שומן. 12:00- 120 גרם אורז, 200 גרם חזה עוף מבושל וסלט ירקות. 16:00- 9 פרוסות לחם חיטה מלאה(200 גרם) 200 גרם עוף מבושל וסלט ירקות. 19:00-(לאחר אימון בח"כ) 60גרם שיבולת שועל+60גרם קורנפלקס רגיל, מנה כפולה של שייק חלבון. 23:00- 9 פרוסות לחם חיטה מלאה(200 גרם), 2 קופסאות טונה במים וסלט ירקות. 00:00 שינה. אני אוכל בין הארוחות פרי או שתים במהלך כל היום נוטל ויטמין סי ואומגה 3, כדור ליום. אני שוקל 97 עם 14.9% שומן מטבוליזם 3-6 ביום, ממוצע אנ אוכל כ3400 קלוריות ביום, חייב ביום לפחות 500 גרם פחמימות ו250 גרם חלבון. אשמח לקבל ייעוץ והכוונה לתזונה טובה יותר. תודה רבה, רן.
שלום רן, מצטערת, אך יש חשיבות לאכילה כל 3 שעות. העניין יותר מורכב, אך נתרכז בעיקר: הפחמימות. הן הדלק העיקרי של הגוף, ואתה אכן אוכל כמות מתאימה שלהן בדיאטה שלך. אך פחמימות מתעכלו מהר, כלומר תוך כשלוש שעות, נעלמות. מה שהגוף ניצל, זה טוב, ואת העודף הוא משמר כשומן. לכן צריך לאכול פחמימה בכל ארוחה, אך בכמות קטנה יותר, ממה שאתה אוכל, ויותר פעמים, כך שכל 3 שעות, הגוף "יתדלק". לדעתי אתה צורך יותר מ-3400 קלוריות. זה מספר הקלוריות שחישבתי בתפריט שציינת, ללא השייק חלבונים וללא הפירות. כך שאם נוסיף אותם אנו מגיעים ליותר. אני ממליצה לך להקטין את הארוחות ולהגדיל את מספרן. למשל הארוחה שלפני האימון בשעה 16:00, כדאי לחלק ל-2, או ביחס של שני שליש ושליש, תלוי מתי אתה מתחיל להתאמן. אני מאמינה שאתה משקיע הרבה עבודה קשה באימונים ובגוף שלך, ולכן אני ממליצה לך לפנות ליעוץ תזונתי אישי. התזונה היא אבן בניין חשובה מאוד. בברכה מוניקה קרן