ילדה בת 3 וחצי
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
24/11/2007 | 06:43 | מאת: תמי
שלום רב, הבת שלי בת 3 וחצי ושוקלת בערך 16 קילו. היא לא ניראית שמנה, אבל מה שמטריד אותי זה העיסוק שלה באוכל. קבענו שכל בוקר היא אוכלת חטיף שוגי או 2 עוגיות פתיבר עם תה. כל יום היא בוכה שהיא כבר רוצה לשים את החטיף ליד המיטה שיחכה לה. כשמישהו מביא לה ממתק היא פשוט "בעננים". אנחנו לא אוסרים עליה לאכול חטיפים, מידי פעם היא אוכלת במבה, ביגלה, קוראסונים, קינדר וכו'..., אבל ככלל בבית שלנו אין הרבה ממתקים וגם מבחינת שתיה כולנו שותים רק מים. אם הבת שלי רואה מישהו אוכל ישר היא ניגשת ושואלת: "מה אתה אוכל? אני רוצה גם! אולי עוד? אפשר עוד פעם?" כל העניין הזה מטריד, כי גם אני שומעת שבעיות השמנה בילדים מסוכנות. יש לציין שבעלי ואני לא שמנים כלל 50 ו88 קילו. לא ברור לנו מה זה העיסוק הזה באוכל כל הזמן. השאלה מה עושים? איך מתמודדים? כשאני מסבירה לה שזה לא טוב לאכול הרבה כי תכאב לה הבטן היא מתיחלה לבכות... אודה על תשובה מהירה שתעזור לי לעזור לבת שלי תמי
לקריאה נוספת והעמקה
25/11/2007 | 06:40 | מאת: מוניקה קרן
שלום תמי, לא מסרת נתונים על הגובה של בתך, אך ביחס משקל לגיל, היא על גבול עודף המשקל. אני מבינה את דאגתך, ולמרות מכתבך המפורט, קשה לי להביע דיעה לגבי ההתנהגותה. כיצד היא נוהגת בקשר לנושאים אחרים? האם רמת הרגישות זהה? האם היא בת יחידה? כיצד היא נוהגת בארוחות? מה היא אוכלת בבית? מה היא אוכלת בגן? בכל מקרה אני ממליצה להמשיך ולשים גבולות ברורים לגבי אוכל. לעודד לאכילה מסודרת ובריאה. להמעיט באכילת ממתקים (אך לא להימנע). לשתות מים ולהיות פעילה גופנית כמה שיותר. אני ממליצה לך לקבל יעוץ באופן אישי ומפורט. פני לרופאת הילדים של בתך ובקשי הפניה לדיאטנית בקופ"ח או באופן פרטי, כך תוכלי לשבת עם דיאטנית והיא תוכל לקבל תמונה שלמה ולהדריך אותך באופן מתאים. בברכה מוניקה קרן