שינוי תזונה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום לצוות הפורום! בעייתי קשה יותר מבעיית השנה ודיאטה. אמנם השמנתי 20 קילו ב-8 שנים כש-10 מתוכם מתקופת ההנקה של הקטן בן הארבע. אני בת 28 גובהי 1.69 ושוקלת 75!!! אני רוצה לרדת ל-65. אבל הבעיה שלי היא לא שאני אוכלת כמויות ובלי שליטה, אלא ההיפך בדיוק! תמיד הייתי בעייתית באוכל וההורים שלי רדפו אחריי. פיתחתי סלידה לאוכל. אני לא אוהבת לחם, לא בשר, לא גבינה ולא ירקות! אז מה אני כן אוכלת? זהו! זאת הבעיה- אני לא אוכלת!!!, וכשאני רעבה אני זוללת שטויות- ממתקים וחטיפים (אני אוכלת קצת אבל לא ממש בריא- טבעול, ספגטי, תפו"א מוקרמים וכד'). בנוסף לכל הצרות אני יושבת כל היום ליד המחשב ולא עושה פעילות. קנינו מכשיר הליכה אבל יש לי מליון תירוצים למה לא לעלות עליו (לדוג' קר לי בחורף ללבוש בגד דק ועם עבה אני מזיעה בהליכה- בקיצור התירוצים לא נגמרים). אני באמת רוצה לרזות אבל יותר מזה אני רוצה להתחיל לחיות בריא וגם להתחזק פיזית! וברור לי שאני חייבת ליווי ותמיכה אבל זה יקר מדיי בשבילי... אגב, פעמיים ניסיתי לקבל על עצמי לאכול טוב ונכון ולעשות פעילות גופנית. בשתי הפעמים זה החזיק מעמד חודש חודשיים ואז נשברתי למרות שקיבלתי המון מחמאות על איך שאני נראית.... בקיצור, אחרי שבילבלתי לכם ת'מוח ויצאתי מבולבלת בעצמי.... מה עושים????
שלומית, אולי עדיף לך לקבל את עצמך כפי שאת. תנסי גם לרשום מה את אוכלת. עדי
ולכן אם אני אקבל את עצמי כמו שאני, אני רק אהרוס את הגוף שלי שגם ככה לא במצב כ"כ תקין מבחינה בריאותית. ולכן הדגשתי שאני חייבת עזרה מקצועית- ליווי ותמיכה לתזונה נכונה (אך אין לי כסף בשביל זה...) ולא סתם כללי הרזיה הידועים לי בע"פ...
שלום שלומית, את זקוקה לטיפול משולב: תזונתי, רפואי וגם פסיכולוגי. את זקוקה למסגרת, הדרכה ותמיכה חיצוניים כדי לעשות את השינויים הנדרשים. אני מבינה שיש בעיה כלכלית, אך את צריכה להעמיד את עצמך, ואת העניין הזה בראש סדר העדיפויות. את צעירה, אך המצב עלול להחמיר. פני לטיפול. בברכה מוניקה קרן
א. תודה על תגובתך ב. פניתי לאתרכם ולא ראיתי שם שום איזכור לתשלום, האם את יכולה להגיד לי פחות או יותר מה העלות? באיזה סכומים מדובר? ג. האם ניתן לעשות את הטיפול דרך הבית ואם לא האם יש לכם בירושלים והיכן בדיוק? בתודה מראש על התייחסותך!