רוצה מאוד להרזות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 19 והעליתי לאחרונה 20 קילו- מ52 קילו על 1.65 ל70 קילו... אני מאוד רוצה לרזות ואני עושה ספורט כ-5 פעמים בשבוע- פעמיים אירובי למשך שעה, פעמיים עיצוב וחיטוב למשך שעה ופעם אחת חוג ג'אז למשך שעה וחצי... חוץ מזה אני מנסה מאוד שלא לאכול בצקים למיניהם ומתוקים (עם זה יש לי קצת בעיה..) יש סיבה שאני לא ארזה בעתיד? האם אני פועלת נכון? אשמח לתשובה ממנוסה/ בעל מקצוע.. תודה!
את זקוקה ל-3 דברים כדי לרזות: 1-רצון ויש לך אותו 2-ידע ואין לך מספיק 3-התמדה (זה 95 אחוז מבין השלושה דברים) קחי טיפ לגבי הידע החסר לך:אם אינך אוכלת את המזון הנדרש(לא רק המנעות מבצקים ומתוקים) הספורט והכושר אינם מספיקים לקיזוז עודף המשקל הגדול שצברת כנראה בגלל אכילה והרגלי אכילה לא נכונים. קחי טיפ נוסף:נסי להצטרף לקבוצת תמיכה בנושא הרזיה דרך קופ"ח שלך-כדאי לך להשקיע בזה לא פחות מאשר את משקיעה בכושר הגופני ואולי אפילו יותר. קחי טיפ אחרון:גם כאשר תגיעי למשקל הרצוי לך ,עדיין נותרה 95 אחוז מהעבודה-התמדה-שמירה על המצב הקיים לאורך זמן-זאת המשימה הקשה מכולן. בברכת הצלחה בתהליך
שלום יעל, אני לא רואה שום סיבה לכך שלא תרזי. (איך עלית במשקל? לאורך כמה זמן?) אני ממליצה לך לקבל הדרכה מקצועית לגבי התזונה שלך. חבל שתקבעי לעצמך כללים נוקשים, שאולי יהיה לך קשה לעמוד בהם, כאשר הם אינם הכרחיים. התפריט שלך באופן כללי צריך להיות בנוי על ארוחות מסודרות במשך היום. לכלול הרבה ירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב עד 5%, פירות, דגים ובשר. כדאי להמעיט באכילת מאכלים מטוגנים, חטיפים, וממתקים. יחד עם זאת, אם את מאוד אוהבת ממתקים, כדאי לשקול לשלב מעט אפילו על בסיס יומיומי, למשל, 2 קוביות שוקולד, 2-3 עוגיות קטנות כארוחת ביניים וכד'. כאמור תפני ליעוץ תזונתי, שדיאטנית תבנה לך תפריט אישי, תלווה ותתמוך בך לאורך התהליך. וכן תתן לך כלים כיצד לשמור על המשקל שלך, לאחר שתגיעי ליעד. הפעילות הגופנית שאת עושה היא מצוינת. תמשיכי בה. בברכה מוניקה קרן