שאלה ועזרה?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב . רציתי בבקשה עזרה קטנה . כשאני אוכל או קונה משהוא לאכול אותו , ואני לא רוצה להשמין ממנו על מה אני בדיוק צריך להסתקל בגלל לא להשמין . 1. אנרגיה 2. קלוריות 3. שומן 4. קולוסטרול .
המאזן הקלורי של הגוף קובע אם תשמין או תרזה.אתה מכניס קלוריות בצורת מזון ומוציא אנרגיה לפעילות הגוף שלך.עודף קלוריות כתוצאה מתזונה לא מאוזנת ונכונה מכל אבות המזון ןחוסר בפעילות גופנית גורמים להשמנה.(יש גורמים נוספים שאינם כ"כ רלבנטיים לשאלתך).
שלום אבי, קלוריות הן יחידת מידה של אנרגיה. ועליהן אתה בעצם צריך להסתכל. כך תדע כמה אנרגיה (קלוריות) אתה מקבל ממאכל מסוים. השמנה נגרמת כאשר האיזון האנרגטי מופר, ואדם אוכל יותר קלוריות ממה שהגוף שלו מבזבז במשך היום לקיומו ולפעילויות השונות. עוד נקודה קטנה: שומן הוא רכיב דחוס מאוד בקלוריות, לעומת פחמימות וחלבונים. כל גרם שומן מכיל 9 קלוריות, לכן מזונות שיש בהם הרבה שומן, יכלו בד"כ הרבה קלוריות. בברכה מוניקה קרן