דגים וכספית - סוגים ומינונים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
היי אני נורא אוהב לאכול דגים כל עוד אין בהם עצמות שיכולות להיתקע לי בגרון. כל יום אני אוכל או חצי קופסת טונה ביום (בשמן זית או מים) או חצי קופסת סרדינים בשמן זית או 30-80 גרם הרינג ביום. לאחרונה קראתי איפשהו שדגים מכילים כספית ואסור לאכול מהם כל יום. זה נכון? הכמות שאני אוכל ביום (כאמור כל יום אני אוכל דג אחר) היא כמות שבה יכולה להצטבר אצלי כספית עם הזמן? יש דגים שיש בהם פחות כספית מבאחרים ומהם אפשר לאכול יותר?
הי, כספית נמצאת לרוב בדגי ים גדולים שאינם נפוצים בישראל כגון דג חרב ,כריש וטונה לבנה מסוג שאינו נפוץ בישראל לכן אין מה לחשוש, יחד עם זאת הדגים שציינת באם הם משומרים /מלוחים יכולים להכיל תכולת נתרן מאוד גבוהה שזה פחות מומלץ כשלעצמו ויש לשים לב לצריכה. בברכה סיגל
(מספר מקשר)