אנורקסיה והעלייה במשקל שאחר כך
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
08/09/2019 | 08:12 | מאת: אלי
שלום רב אני בן 16 מגיל 12 עד גיל 15 היה לי אנורקסיה שהשפיעה מאוד על הגדילה שלי (ההורים שלי גבוהים) עברתי הרבה אשפוזים ועליתי וירדתי כמו יויו (מצב תזונתי מאוד רעוע) בסופו של דבר החלמתי לגמרי אבל הגדילה נפגעה מאוד בגלל השיבוש בתזונה (אני במעקב של אנדוקרינולוג) באשפוז האחרון, האשפוז שבו החלמתי לגמרי, השתחררתי במשקל תקין אבל הייתי רזה (משקל לא גבוה מידי - BMI 19) אבל זה לא הפריע לרופאים כי הם ראו שאכלתי והכל היה סבבה, שאני רזה אבל אני שומר על עצמי ושכבר אין צמצום באוכל השתחררתי הביתה ותוך חצי שנה עליתי 12 קילו במשקל, הייתי כל כך באטרף של לאכול הכל ולטעום מהכל אחרי שמנעתי מעצמי הרבה זמן אוכל שאני אוהב (אכלתי הרבה מתוקים ושטויות) ואני מאוד מתחרט על זה עכשיו האינדוקרנולוג אמר לי בעצמו שהעלייה שלי במשקל הייתה ניכרת ושעלייה במשקל סוגרת את לוחיות הגדילה. ושהייתי צריך לעלות באופן מתון ולאכול בריא אחרי האשפוז כדי לגבוה את הקצת שנשאר מצד אחד כיום אני רוצה לרדת במשקל בצורה בריאה כמה קילוגרמים (לא בצורה חולה) עם ספורט ותזונה בריאה כי עליתי ואני רוצה להתאזן אבל מצד שני אני מפחד שהירידה הקלה הזאת תעשה רע לגובה שלי, כי נשאר לי ממש מעט לגבוה ואני לא יודע מה לעשות תוכלי לתת לי את חוות דעתך? תודה
לקריאה נוספת והעמקה
הי, המלצתי שתיפנה לדיאטנית ילדים המתמחה בהפרעות אכילה , אני שמחה לשמוע שהחלמת והחשיבה שלך תקינה אולם בגלל החשיבות שהדברים יעשו במתינות ותחת פיקוח זו המומחיות שלהן ולא הייתי פונה לגורמים שאינם מוסמכים ולא דרך האינטרנט אלא דרך קופת חולים בברכה סיגל