תזונת בן שנה ושלשה חודשים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב ד"ר מקווה מאוד שתוכל לעזור לי. בני בן שנה ושלשה חודשים. שוקל כ- 10.5 ק"ג גובהו כ-76-77 ס"מ. כיוון שהוא קצת שמנמן ואוהב מאוד מאוד לאכול חשוב לי מאוד להקפיד על תזונה נכונה ע"מ שלא יגדל להיות ילד שמן. כיום אוכל 6 ארוחות ביום- 3 בקבוקים 240 מ"ל כל אחד מהם+ ארוחת בוקר, צהריים וערב. נראה לי קצת יותר מידי ארוחות לבן גילו. האם עליי להחליף את ארוחת אחה"צ שלו אשר מתקיימת בשעה 16:00 כל יום לאחר שנת הצהריים למעדן או סנדוויץ במקום בקבוק של 240 מ"ל? האם ישמין יותר ממעדן? האם ניתן לתת לילדים בגילו ולבן 4.5 אשר מאוד אוהבים מעדנים ממותקים מעדנים דלי קלוריות 0 אחוז שומן? אודה מאוד לתשובתך
שלום, מתוך שאלתך גם לגבי ילדך הגדול יותר, אני מבינה שאת מוטרדת גם מהרגלי האכילה שלו. ילדים רוכשים את הרגלי האכילה שלהם מהבית (וגם מהגן, אבל זה כבר נושא נפרד). כדי שיגדלו עם הרגלי אכילה בריאים, זה צריך להיות מאמץ משפחתי המונהג ע"י המבוגרים, כלומר את ואביהם. כדאי להקפיד על אכילת ארוחות מסודרות, ליד שולחן (לא ליד הטלוויזיה, המחשב, בדרך, באוטו וכד'). חשוב לאכול כמה שיותר ארוחות במסגרת משפחתית, הכוללת את כל בני בני הבית אם אפשר. לאכול מזונות מגוונים, רצוי דגנים מלאים, ירקות, פירות, מוצרי חלב רזים, דגים, קטניות, בשר. להעדיף בישול, אפייה וצלייה על פני טיגון. להמעיט באכילת חטיפים, ממתקים ושתייה ממותקת. להרגיל לשתות מים. לנהל חיים פעילים ולשלב פעילות גופנית של כל בני המשפחה, כמה שיותר. לגבי בנך הצעיר: כדאי שבהדרגה יעבור לאכול מזון רגיל ויגמל מהבקבוק. בגילו כבר אפשר להסתפק ב-2 בקבוקים, ובעצם להחליף את ארוחת אחה"צ בפרי, יוגורט, מעדן או כריך. בהמשך כדאי להעבירו לשתות חלב פרה רגיל, במקום פורמולה, ורצוי מכוס במקום הבקבוק. איני ממליצה לתת לילדים מעדנים הממותקים בממתיקים מלאכותיים. במקום זאת כדאי להרגיל אותם לאכול פחות מתוק. הטעם של הסוכר הוא מאוד דומיננטי. בצריכה מוגברת גורם לטעמים האחרים להיות טפלים. בברכה מוניקה קרן
שלום רב מוניקה ותודה רבה על תשובתך המפורטת. כיוון שגם אני אנני מעוניינת לתת לבניי מעדנים עתירי שומן, שאלתי לגבי האפשרות לתת להם מעדנים דלי שומן- 0 אחוז שומן כדוגמת תענוג. בטעמים שוקו או וניל, כיוון שזה המועדף עליהם כמובן- בעיקר בני הבכור. האם יש משהו במעדן דיאטטי שהוא אסור לצריכה ממושכת אצל ילדים? אודה מאוד לחוות דעתך אם