עזרה בדיאטה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום! אני בת 17 ולפני כשנתים עשיתי מעין "דיאטת כאסח"-הכוללת ספורט ואכילה של עד כ-1000 קלוריות יומיות וירדתי כ-17 ק"ג(אני 1.62 מטר וירדתי מ 64 קילו ל 47)הדיאטה כלל לא היתה מסודרת(הפסקתי לאכול בערך ב3 אחה"צ ועשיתי ספורט כמו משוגעת). הבעיה שלי התעוררה בחופש הגדול כאשר עשיתי פחות ופחות ספורט עד שבספטמבר עשיתי ניתוח(בקע,כתוצאה מהמאץ הגופני) ונאסרה עלי פעילות ספורטיבית. כעת מותר לי ואני עועה כמה פעמים בשבוע הליכות וכד', אבל יש לי בעיה עם התזונה כי כבר התרגלתי לאכול כמה שבא לי בגלל כמות הספורט הרבה. אשמח אם תוכלו לעזור לי עם תפריט מסודר להרזיה (אני שוקלת כעת 53 קילו)ולפעילות גופנית(הייתי עושה אירובי)
חן, את במשקל תקין, אבל לתפריט מוסדר את צריכה ללכת לדיאטנית. עדי
שלום חן, כל הכבוד על מהפך המדהים שעשית. יחד עם זאת כדאי שתדעי ש- 47 ק"ג, הם תת משקל, עבור הגובה שלך. אולי לא כדאי לשאוף לרדת בחזרה למשקל הזה, אלא יותר לכיוון 50 ק"ג (אגב, 53 ק"ג, הם משקל תקין ורזה לגובה שלך). מבחינת התזונה, אני ממליצה לך , לשמור על דיאטה מסודרת, ארוחות קבועות במשך היום. תכנני בראש מה תאכלי למחרת. זה כשלב ראשון יעשה סדר בבלאגן ויתן לך שליטה טובה יותר על מה שאת אוכלת. דרך טובה לעקוב אחרי מה שאת אוכלת היא לרשום כל מה שאת מכניסה לפה בפועל. אני מאמינה שאת צריכה לאכול משהו כמו 1500 קלוריות ליום כדי לשמור על משקל של 50 ק"ג. צעידה היא פעילות גופנית מצוינת. ניתן לשלוט על זמן הפעילות, תעלי בהדרגה, וגם על הקצב שלה. אם יש לך אישור רפואי לצעוד, אז כדאי לך לצעוד בכל יום, כפי יכולתך. להתחיל עם 30-40 דקות, וכאמור, לעלות במשך ובקצב הצעידה. בברכה מוניקה קרן